Tabor:Lw-00657: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 5 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
|Stan=Sprawna
+
|Stan=Odstawiona
 +
|Producent=ZNTK Poznań
 
|Typ=WLs75
 
|Typ=WLs75
 
|Numer=66
 
|Numer=66
Linia 6: Linia 7:
 
|Ostatnie oznaczenie=Wls75-66
 
|Ostatnie oznaczenie=Wls75-66
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
|Ostatni typ silnika=Nieznany
+
|Ostatni typ silnika=Andoria S324
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Użytkownik=Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 
|Użytkownik=Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
|Właściciel=UM Kuźnia Raciborska
+
|Właściciel=Posiadacz prywatny
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
+
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach
|Opis=W źródłach istnieją rozbieżności co do miejsca, z którego lokomotywa przybyła do Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu  - Rozbarku. Wg. jednego - z Huty Baildon, gdzie nosiła nr zakładowy 5, wg. innego - z cegielni w Rudzie Śląskiej. UWAGA: Proszę o podanie źródeł. Ta lokomotywa została kupiona od syndyka w czasie, gdy cegielnia w Rudzie już nie funkcjonowała i o ile pamiętam trafiła bezpośrednio z huty na Rozbark. WLs75 używana w cegielni w latach '80 była inną maszyną, prawdopodobnie składakiem z dwóch maszyn. (M.Sz)
+
|Opis=Lokomotywa pracowała w Hucie Baildon z nr. zakładowym 5. Później trafiła na zakłady w Rozbarku, a po tym epizodzie przetransportowana została do Rud.
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Baildon|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia w Rudzie Śląskiej|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|b/d|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Baildon|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|b/d|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|Wls75-66|2012|nadal}}
+
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|2012}}{{Lw oznaczenie|Wls75-66|2012|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}}
 
|Grafika=Wls75-66 Rudy.jpeg
 
|Grafika=Wls75-66 Rudy.jpeg
 
|Opis grafiki=Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r.
 
|Opis grafiki=Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r.
 +
|Foto1=Wls75-66.kabina.jpg
 +
|Opis1=Kabina Wls75-66. Rudy 18.09.2022r.
 +
|Foto2=Wls75-66.Rudy.kabina.jpg
 +
|Opis2=Kabina Wls75-66. Rudy 18.09.2022r.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 17:02, 15 cze 2023


<<< WLs75

WLs75 66

Stan: odstawiona

Wls75-66 Rudy.jpeg

Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r.

Rok produkcji

1971

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Odstawiona


Aktualne oznaczenie

Wls75-66

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Andoria S324

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Kolej Wąskotorowa w Rudach

Użytkownik

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Właściciel

Posiadacz prywatny

Stacjonowanie

Huta Baildon b/d - b/d
Bytom Rozbark b/d - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1971 - nadal

Oznaczenie

5 b/d - 2012
Wls75-66 2012 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa pracowała w Hucie Baildon z nr. zakładowym 5. Później trafiła na zakłady w Rozbarku, a po tym epizodzie przetransportowana została do Rud.

Galeria

Źródła