Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami
(ostateczne fakty :) |
(fotki) |
||
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3 | |Ostatnie oznaczenie=WKW 3 | ||
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika= | + | |Ostatni typ silnika=S324HS |
− | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa | + | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno |
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin. | |Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin. | ||
− | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref> | + | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br><br> |
− | Kolor zielony, czoło | + | |
+ | Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref>. | ||
+ | |||
+ | Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024). <br> | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}} | ||
Linia 20: | Linia 23: | ||
|Grafika=WKW 2024 DSC05633.jpg | |Grafika=WKW 2024 DSC05633.jpg | ||
|Opis grafiki=WKW 3 w maju 2024 | |Opis grafiki=WKW 3 w maju 2024 | ||
− | |Foto1=WKW 2024 | + | |Foto1=WKW 2024 105558596.jpg |
|Opis1=WKW 3 w maju 2024 | |Opis1=WKW 3 w maju 2024 | ||
+ | |Foto2=WKW 2024 105440330.jpg | ||
+ | |Opis2=WKW 3 w maju 2024 | ||
+ | |Foto3=WKW 2024 105450626.jpg | ||
+ | |Opis3=WKW 3 w maju 2024 | ||
+ | |Foto4=WKW3 P240505 105634455 cr.jpg | ||
+ | |Opis4=Tabliczka z lewej strony, 2024 | ||
+ | |Foto5=WKW3 Wls1847 IMG 20240904.jpg | ||
+ | |Opis5=Tabliczka wewnątrz (błędne oznaczenie WLs40) | ||
+ | |Foto6=WKW3 IMG 20240904 210049 silnik.jpg | ||
+ | |Opis6=Tabliczka znamionowa silnika, 2024 | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 21:37, 7 paź 2024
<<< WLs50
WLs50 1847
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
WKW 3
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S324HS
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1966 | - | 2000 |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2000 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1966 | - | nadal |
Oznaczenie
brak | 1966 | - | b/d |
WKW 3 | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2]. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817[3]. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej[4]. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami[5]. W 2024 sprawna.
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).
Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021[6].
Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024).
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ "Świat Kolei" 4/2001, s. 30
- ↑ Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
- ↑ Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/
- ↑ https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk