Tabor:Lw-01197: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(drobne)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 13: Linia 13:
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
 
|Uwagi=Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.
|Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa też odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br>
+
|Opis=Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 164</ref>. Numer 2230/73 wg tabliczek<ref name=dołubizno/>. Numer bywa błędnie odczytywany jako 2280 lub 2290.<br><br>
Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref><ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Wewnątrz tabliczka z numerem 2230 (2290?). Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br>
+
Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym<ref name=dołubizno>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|nr 1658]] (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1053.html</ref><ref>http://rail.phototrans.eu/14,119043,0,ZNTK_Pozna___WLs50_1658.html</ref>. Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|1658]].<br><br>
  
 
Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017.
 
Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".<br> Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017.
  
Silnik wymieniony na S324E1 (przed 2024)
+
Silnik wymieniony na S324E1 nr 15172/1978 o mocy 75 KM (przed 2024)
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Boroszów"|1973|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa|b/d|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2002|obecnie}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Brak|b/d|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 4|ok. 2016|Obecnie}}
Linia 30: Linia 30:
 
|Foto3=Płociczno - stacja kolejki - panoramio.jpg
 
|Foto3=Płociczno - stacja kolejki - panoramio.jpg
 
|Opis3=Płociczno, 2012 rok
 
|Opis3=Płociczno, 2012 rok
|Foto4=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG
+
|Foto4=WKW4 IMG 20240904 210238.jpg
|Opis4=Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]]
+
|Opis4=Tabliczka znamionowa WLs50-2230 wewnątrz
 +
|Foto5=WKW4 IMG 20240904 210154.jpg
 +
|Opis5=Obecna tabliczka boczna, z lokomotywy [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]]
 +
|Foto6=WLs50-2230 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 5.JPG
 +
|Opis6=Tabliczka WLs50-2230 na budce na lokomotywie [[Tabor:Lw-01195|WLs50-1658]]
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 21:52, 7 paź 2024


<<< WLs50

WLs50 2230

Stan: sprawna

WLS40, WKW cropped.jpg

2019 rok

Rok produkcji

1973

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

WKW 4

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324E1

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Boroszów" 1973 - b/d
Cegielnia "Lisewo" k. Lubartowa b/d - b/d
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2002 - obecnie

Rozstaw

600 mm 1973 - Obecnie

Oznaczenie

Brak b/d - b/d
WKW 4 ok. 2016 - Obecnie

Dodatkowe informacje

Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Kolor zielony z żółtym podwójnym V z przodu, wysoki komin. Na zewnątrz tabliczka z nr 1658.

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia "Boroszów", następnie cegielnia "Lisewo" i numer 2230, lecz rok produkcji 1972 według B. Pokropińskiego[1]. Numer 2230/73 wg tabliczek[2]. Numer bywa błędnie odczytywany jako 2280 lub 2290.

Lokomotywa 2230 przybyła do Płociczna z Lisewa w 2002 (lub wcześniej), w stanie sprawnym[2]. Jeszcze przed 2009 przerobiona na napęd łańcuchowy. Od 2012 koła zasłonięte fartuchami bocznymi. Budka z tabliczkami po remoncie pochodziła z lokomotywy nr 1658 (odczytywana także jako 1053), stąd lokomotywa była też tak identyfikowana[3][4]. Budka z tabliczkami zewnętrznymi od 2230 jest natomiast na lokomotywie 1658.

Kolor zielony z żółtym pasem, czoło i tylna ściana z żółtymi pasami w formie podwójnego V (od 2012). Czoło w formie blachy ze szczelinami. Wcześniej cała w kolorze zielonym z żółtym czołem, detalami i żółtym zgrubieniem na kominie. Lokomotywa określana na kolei jako "żółta".
Nietypowy wysoki komin ze stożkiem na szczycie i zgrubieniem nieregularnego kształtu pośrodku. Od 2012 dodane pomosty z przodu i tyłu i prawe lusterko, potem lewe. Między 2017 a 2019 dodany kogut na dachu. Numer taborowy WKW 4 namalowany między 2015 a 2017. Silnik wymieniony na S324E1 nr 15172/1978 o mocy 75 KM (przed 2024)

Galeria