Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Kategoria:Tw53 {{Przebieg służby Infobox |typ_fabryczny_pojazdu = Tw53|numer_seryjny_pojazdu = 3996 |grafika =290px |opis_z...") |
m (drobne techniczne) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Kategoria:Tw53]] | [[Kategoria:Tw53]] | ||
− | {{Przebieg służby Infobox |typ_fabryczny_pojazdu = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu = 3996 |grafika =[[Plik:...|290px]] |opis_zdjęcia = ... |rok_produkcji = 1954 |numer_kotła = 13956 |rok_produkcji_kotła = 1954 |ostatnia_rewizja_do = |stan = eksponat |rok_odstawienia = 2005 |rok_złomowania = |poprzednie_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396 |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 |obecne_stacjonowanie = Rudy |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm |2_rozstaw = |2_rozstaw_rok = |3_rozstaw = |3_rozstaw_rok = |4_rozstaw = |4_rozstaw_rok = |5_rozstaw = |5_rozstaw_rok = |1_stacjonowanie = Huta Kościuszko |1_okres_stacjonowania = 1954-1997? |2_stacjonowanie = Zabrze |2_okres_stacjonowania = 1997? |3_stacjonowanie = Rudy |3_okres_stacjonowania = 1997-11.2004 |4_stacjonowanie = Stanica |4_okres_stacjonowania = 11.2004-2005 |5_stacjonowanie = Rudy |5_okres_stacjonowania = od 2005 |6_stacjonowanie = |6_okres_stacjonowania = |7_stacjonowanie = |7_okres_stacjonowania = |8_stacjonowanie = |8_okres_stacjonowania = |9_stacjonowanie = |9_okres_stacjonowania = |10_stacjonowanie = |10_okres_stacjonowania = |1_oznaczenie = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996 |1_rok = 1954 |2_oznaczenie = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02 |2_rok = 1997 |3_oznaczenie = |3_rok = |4_oznaczenie = |4_rok = |5_oznaczenie = |5_rok = |6_oznaczenie = |6_rok= |7_oznaczenie= |7_rok= |8_oznaczenie= |8_rok= |9_oznaczenie= |9_rok= |10_oznaczenie |10_rok= |uwagi = nielegalnie przebudowany }} | + | {{Przebieg służby Infobox |
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu = 3996 | ||
+ | |grafika =[[Plik:...|290px]] | ||
+ | |opis_zdjęcia = ... | ||
+ | |rok_produkcji = 1954 | ||
+ | |numer_kotła = 13956 | ||
+ | |rok_produkcji_kotła = 1954 | ||
+ | |ostatnia_rewizja_do = | ||
+ | |stan = eksponat | ||
+ | |rok_odstawienia = 2005 | ||
+ | |rok_złomowania = | ||
+ | |poprzednie_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396 | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = Rudy | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
+ | |2_rozstaw = | ||
+ | |2_rozstaw_rok = | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Huta Kościuszko | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1954-1997? | ||
+ | |2_stacjonowanie = Zabrze | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = 1997? | ||
+ | |3_stacjonowanie = Rudy | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = 1997-11.2004 | ||
+ | |4_stacjonowanie = Stanica | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = 11.2004-2005 | ||
+ | |5_stacjonowanie = Rudy | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = od 2005 | ||
+ | |6_stacjonowanie = | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = |1_oznaczenie = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996 | ||
+ | |1_rok = 1954 | ||
+ | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02 | ||
+ | |2_rok = 1997 | ||
+ | |3_oznaczenie = | ||
+ | |3_rok = | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok= | ||
+ | |7_oznaczenie= | ||
+ | |7_rok= | ||
+ | |8_oznaczenie= | ||
+ | |8_rok= | ||
+ | |9_oznaczenie= | ||
+ | |9_rok= | ||
+ | |10_oznaczenie | ||
+ | |10_rok= | ||
+ | |uwagi = nielegalnie przebudowany | ||
+ | }} | ||
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany. | Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany. |
Wersja z 23:53, 1 lut 2017
Tw53 3996 | |
290px | |
Rok produkcji | 1954 |
Stan | eksponat |
Rok odstawienia | 2005 |
Obecne oznaczenie | Pw53-02 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
Obecny (ostatni) typ silnika | {{{typ_silnika}}} |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1954
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Kościuszko | 1954-1997? |
Zabrze | 1997? |
Rudy | 1997-11.2004 |
Stanica | 11.2004-2005 |
Rudy | od 2005
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Tw53-3996 | 1954 |
Pw53-02 | 1997
|
nielegalnie przebudowany |
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.