Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami
m (drobne techniczne) |
m (dr tech) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
|poprzednie_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396 | |poprzednie_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396 | ||
|obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 | ||
− | |obecne_stacjonowanie = Rudy | + | |obecne_stacjonowanie = Rudy |
+ | |typ_silnika = | ||
|1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
|2_rozstaw = | |2_rozstaw = |
Wersja z 23:54, 1 lut 2017
Tw53 3996 | |
290px | |
Rok produkcji | 1954 |
Stan | eksponat |
Rok odstawienia | 2005 |
Obecne oznaczenie | Pw53-02 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1954
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Kościuszko | 1954-1997? |
Zabrze | 1997? |
Rudy | 1997-11.2004 |
Stanica | 11.2004-2005 |
Rudy | od 2005
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Tw53-3996 | 1954 |
Pw53-02 | 1997
|
nielegalnie przebudowany |
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.