Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
(interpunkcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Kategoria:Tw53]] | [[Kategoria:Tw53]] | ||
{{Przebieg służby Infobox | {{Przebieg służby Infobox | ||
− | |typ_fabryczny_pojazdu = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu = 3996 | + | |typ_fabryczny_pojazdu = [[Tw53]] |
− | |grafika = | + | |numer_seryjny_pojazdu = 3996 |
− | |opis_zdjęcia | + | |grafika = |
− | |rok_produkcji = 1954 | + | |opis_zdjęcia = |
+ | |rok_produkcji = 1954 | ||
|numer_kotła = 13956 | |numer_kotła = 13956 | ||
|rok_produkcji_kotła = 1954 | |rok_produkcji_kotła = 1954 | ||
− | |ostatnia_rewizja_do = | + | |ostatnia_rewizja_do = |
− | |stan = eksponat | + | |stan = eksponat |
|rok_odstawienia = 2005 | |rok_odstawienia = 2005 | ||
− | |rok_złomowania = | + | |rok_złomowania = |
− | |poprzednie_oznaczenie | + | |poprzednie_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396 |
− | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 | + | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 |
− | |obecne_stacjonowanie = Rudy | + | |obecne_stacjonowanie = Rudy |
− | |typ_silnika = | + | |typ_silnika = |
− | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | + | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm |
− | |2_rozstaw = | + | |2_rozstaw = |
− | |2_rozstaw_rok = | + | |2_rozstaw_rok = |
− | |3_rozstaw = | + | |3_rozstaw = |
− | |3_rozstaw_rok = | + | |3_rozstaw_rok = |
− | |4_rozstaw = | + | |4_rozstaw = |
− | |4_rozstaw_rok = | + | |4_rozstaw_rok = |
− | |5_rozstaw = | + | |5_rozstaw = |
− | |5_rozstaw_rok = | + | |5_rozstaw_rok = |
− | |1_stacjonowanie = Huta Kościuszko | + | |1_stacjonowanie = Huta Kościuszko |
− | |1_okres_stacjonowania = 1954-1997? | + | |1_okres_stacjonowania = 1954-1997? |
− | |2_stacjonowanie = | + | |2_stacjonowanie = Zabrze |
− | |2_okres_stacjonowania = | + | |2_okres_stacjonowania = 1997? |
− | |3_stacjonowanie = | + | |3_stacjonowanie = Rudy |
− | |3_okres_stacjonowania = | + | |3_okres_stacjonowania = 1997-11.2004 |
− | |4_stacjonowanie = | + | |4_stacjonowanie = Stanica |
|4_okres_stacjonowania = 11.2004-2005 | |4_okres_stacjonowania = 11.2004-2005 | ||
|5_stacjonowanie = Rudy | |5_stacjonowanie = Rudy | ||
− | |5_okres_stacjonowania = | + | |5_okres_stacjonowania = od 2005 |
− | |6_stacjonowanie = | + | |6_stacjonowanie = |
− | |6_okres_stacjonowania = | + | |6_okres_stacjonowania = |
− | |7_stacjonowanie = | + | |7_stacjonowanie = |
− | |7_okres_stacjonowania = | + | |7_okres_stacjonowania = |
− | |8_stacjonowanie = | + | |8_stacjonowanie = |
− | |8_okres_stacjonowania = | + | |8_okres_stacjonowania = |
− | |9_stacjonowanie = | + | |9_stacjonowanie = |
− | |9_okres_stacjonowania = | + | |9_okres_stacjonowania = |
− | |10_stacjonowanie | + | |10_stacjonowanie = |
− | |10_okres_stacjonowania | + | |10_okres_stacjonowania = |
− | |1_rok = 1954 | + | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996 |
+ | |1_rok = 1954 | ||
|2_oznaczenie = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02 | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02 | ||
− | |2_rok = 1997 | + | |2_rok = 1997 |
− | |3_oznaczenie = | + | |3_oznaczenie = |
− | |3_rok = | + | |3_rok = |
− | |4_oznaczenie = | + | |4_oznaczenie = |
− | |4_rok = | + | |4_rok = |
− | |5_oznaczenie = | + | |5_oznaczenie = |
− | |5_rok = | + | |5_rok = |
− | |6_oznaczenie = | + | |6_oznaczenie = |
− | |6_rok= | + | |6_rok = |
|7_oznaczenie= | |7_oznaczenie= | ||
|7_rok= | |7_rok= | ||
Linia 66: | Linia 68: | ||
}} | }} | ||
− | Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 | + | Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu, a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel. Budka została przebudowana, a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728. Pomalowano go na kolor jasno zielony. Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu, które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek. Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową, ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. Skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r. Parowóz był trudny w eksploatacji. Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy. Wygaszony w 2005 r. Raczej nie będzie już uruchamiany. |
Wersja z 15:26, 2 lut 2017
Tw53 3996 | |
Rok produkcji | 1954 |
Stan | eksponat |
Rok odstawienia | 2005 |
Obecne oznaczenie | Pw53-02 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1954
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Kościuszko | 1954-1997? |
Zabrze | 1997? |
Rudy | 1997-11.2004 |
Stanica | 11.2004-2005 |
Rudy | od 2005
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Tw53-3996 | 1954 |
Pw53-02 | 1997
|
nielegalnie przebudowany |
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu, a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel. Budka została przebudowana, a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728. Pomalowano go na kolor jasno zielony. Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu, które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek. Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową, ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. Skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r. Parowóz był trudny w eksploatacji. Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy. Wygaszony w 2005 r. Raczej nie będzie już uruchamiany.