Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
(nowy szablon podstrony egzemplarza) |
m (ref) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
− | |Opis=Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | + | |Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>.<br/><br/> |
+ | Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} |
Wersja z 23:01, 30 lip 2017
<<< WLs150
WLs150 7208
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lyd1-226
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Sochaczew
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola SDSR150
Kolej
Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Właściciel
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Stacjonowanie
Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu | 1966 | - | 1968 |
Huta Cynku Miasteczko Śląskie | 1968 | - | 1968 |
Kazimierza Wielka | 1968 | - | 1974 |
Karczmiska | 1974 | - | 1978 |
Kazimierza Wielka | 1978 | - | 1985 |
Sochaczew | 1985 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1966 | - | 1968 |
750 mm | 1968 | - | nadal |
Oznaczenie
WLs150-7208 | 1966 | - | 1968 |
Lyd1-226 | 1968 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie[1][2].
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.
Galeria
Źródła
- ↑ http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- ↑ Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
WLs150 7208 | |
Rok produkcji | 1966 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | Lyd1-226 |
Miejsce obecnego stacjonowania | MKW Sochaczew |
Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785mm | 1966 |
750mm | 1968
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | 1966-ok.1968*** |
Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ok.1968*** |
Kazimierza Wielka | 1968-1974 |
Karczmiska | 1974-1978 |
Kazimierza Wielka | 1978-1985 |
MKW Sochaczew | od 1985
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
WLs150-7208 (?) | 1966-1968 |
Lyd1-226 | od 1968
|
' |
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
.
Źródła
- http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html