Tabor:Lw-00403: Różnice pomiędzy wersjami
(nowy szablon podstrony egzemplarza) |
(nowy szablon podstrony egzemplarza) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|Grafika=AI036Acm.jpg | |Grafika=AI036Acm.jpg | ||
|Stan=Odstawiona | |Stan=Odstawiona | ||
− | |Rok odstawienia= | + | |Rok odstawienia=2004 |
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-211 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-211 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa | |Kolej=Rogowska Kolej Dojazdowa | ||
|Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych | ||
+ | |Opis=Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu. | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1967|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|750 mm|1967|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lyd1-211|1967|1986}}{{Lw oznaczenie|WLs150-7633|1986|2002}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-211|2002|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lyd1-211|1967|1986}}{{Lw oznaczenie|WLs150-7633|1986|2002}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-211|2002|nadal}} |
Wersja z 01:51, 3 sie 2017
<<< WLs150
WLs150 7633
Stan: odstawiona
Rok produkcji
1967
Stan
Odstawiona
Rok odstawienia
2004
Aktualne oznaczenie
Lyd1-211
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rogów Towarowy Wąskotorowy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola 5DSR150
Kolej
Rogowska Kolej Dojazdowa
Użytkownik
Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych
Stacjonowanie
Karczmiska | 1967 | - | 1972 |
Pleszew Wąskotorowy | 1972 | - | 1986 |
Cukrownia Dobre | 1986 | - | 2002 |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 2002 | - | nadal |
Rozstaw
750 mm | 1967 | - | nadal |
Oznaczenie
Lyd1-211 | 1967 | - | 1986 |
WLs150-7633 | 1986 | - | 2002 |
Lyd1-211 | 2002 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu.
Galeria
Źródła
WLs150 7633 | |
Rok produkcji | 1967 |
Stan | w trakcie NG
|
Obecne oznaczenie | Lyd1-211 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rogów Towarowy Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
750mm | 1967
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Karczmiska | 1967-1972 |
Pleszew | 1972-1986 |
Cukrowna "Dobre" | 1986-2002 |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | od 2002
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lyd1-211 | 1967-1986 |
WLs150-7633 | 1986-2002 |
Lyd1-211 | od 2002
|
' |
Lokomotywa ta została wyprodukowana w 1967 roku dla PKP, gdzie otrzymała oznaczenie Lyd1-211. Pierwszym przydziałem była lokomotywownia w Karczmiskach, gdzie pracowała do 1972 roku. W latach 1972-1986 przydzielona była do lokomotywowni w Pleszewie. Następnie odsprzedana do Cukrowni "Dobre", gdzie jej oznaczenie zostało zmienione na WLs150-7633. Po zakończeniu służby w cukrowni została odkupiona przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. W 2002 roku lokomotywa została sprowadzona do Rogowa, gdzie w przez 2 lata była sporadycznie używana do lekkich prac. Coraz większy stopień wyeksploatowania wymusił wyłączenie jej z ruchu.
Obecnie od 2008 roku lokomotywa jest w trakcie naprawy głównej.