Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami
(poprawka) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|Grafika=HP-Lxd2-08.jpg | |Grafika=HP-Lxd2-08.jpg | ||
|Opis grafiki=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich | |Opis grafiki=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich | ||
− | |Stan= | + | |Stan=Czynna |
|Ostatnie oznaczenie=HP-Lxd2-08 | |Ostatnie oznaczenie=HP-Lxd2-08 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm |
Wersja z 15:13, 26 lut 2018
<<< L45H
L45H 24324
Stan: nieznany
Rok produkcji
1981
Stan
Czynna
Aktualne oznaczenie
HP-Lxd2-08
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rudy
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola 18H12A
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-08 | 1981 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
Galeria
Źródła