Dyskusja użytkownika:Bohun: Różnice pomiędzy wersjami
(→WLs40: nowa sekcja) |
m (→WLs40: literówka) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
− | Ale, żebyś się nie martwił - to są totalne drobiazgi, a poprawienie tego to chwila moment. Zrobione. A przy okazji wyszła jedna ciekawostka - otóż jako WLs40/331 figurowała lokomotywka z dawnej kolei w Myślęcinku (acz z uwagą, że mogło chodzić o lokomotywę o numerze fabrycznym | + | Ale, żebyś się nie martwił - to są totalne drobiazgi, a poprawienie tego to chwila moment. Zrobione. A przy okazji wyszła jedna ciekawostka - otóż jako WLs40/331 figurowała lokomotywka z dawnej kolei w Myślęcinku (acz z uwagą, że mogło chodzić o lokomotywę o numerze fabrycznym 911). Dzięki temu, że dodałeś informację o tym, że 331 stacjonuje w Żninie, okazało się, że lokomotywa z Myślęcinka faktycznie musiała być 911, a nie 331. No chyba, że numer fabryczny się powtarzał. Ale w wypadku tych lokomotyw pewności to już raczej nigdy nie będziemy mieli. To tyle na dziś. Dobrego wieczoru. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 01:47, 19 sty 2018 (UTC) |
Wersja z 01:48, 19 sty 2018
Cześć! Miło mi Cię powitać w gronie edytorów Enkolu. Pozwolę sobie na wstępie zamieścić garść informacji o tym, jak ten projekt działa. Otóż, przede wszystkim, nie ma tu redakcji i nikt nikomu nie mówi, co ma robić. Jeśli czujesz się mocny w spisach taboru i chesz się tym zajmować? Proszę bardzo. Wolisz pisać artykuły o urządzeniach srk? Nie widzę przeszkód. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby działać "wspólnie i w porozumieniu" z innymi edytorami, wzajemnie koordynować swoje działania. Ale, podkreślam, nie jest to obligatoryjne. Dalej - edytuj śmiało. Na prawdę bardzo trudno coś na poważnie zepsuć. Zawsze można cofnąć edycję i wrócić do punktu wyjścia. I na pewno nikt nie będzie się złościł i kołków na głowie ciosał, jak coś pójdzie nie tak, jak miało. Jeśli masz jakieś pytania, propozycje, uwagi - pisz śmiało. Na mojej stronie dyskusji, mailem (p kropka niemczuk małpa sgkw kropka eu) albo na naszym wewnętrznym forum. Jeśli masz doświadczenie w edytowaniu Wikipedii, to masz będziesz miał z górki - działamy w oparciu o to samo oprogramowanie, co Wikipedia, edytowanie artykułów zapewne nie jest dla Ciebie czarną magią. A jeśli nie masz, to się nie przejmuj - to nic trudnego. Godzina prób i będziesz wiedzieć, jak to działa. Co więcej - np. spisy taboru można edytować za pomocą formularza, nie ma konieczności "dłubania" w kodzie strony. No i to tyle tytułem wstępu. Dobrej nocy! 02:53, 16 sty 2018 (UTC)
WLs40
Cześć! Na wstępie dzięki za uzupełnienie i korektę informacji w spisach taboru. Chciałbym tutaj powiedzieć kilka słów o przyjętych standardach nazywania stron poszczególnych typów lokomotyw i typów lokomotyw, jako, że niekoniecznie są one oczywiste.
- W oznaczeniu typu "WLs40", czy "WLs75" druga litera to duże "L", a nie małe.
- Przyjęliśmy określać wszystkie WLs40, WLs50, 2WLs50 jako lokomotywy typu WLs40, a dopiero w polu "Podtyp" doprecyzowywać, o jaki konkretnie typ chodzi - wynika to z ciągłej numeracji fabrycznej i minimalnych różnic konstrukcyjnych (np. inny rozstaw toru), które de facto nie uprawniają do uznania ich za osobne typy
- Podstrony konkretnych lokomotyw nazywamy wg nastęującego schematu: typ/numer fabryczny, czyli np. WLs50-331 będzie miała stronę oznaczoną jako WLs40/331, a dalej w polu "podtyp" doprecyzowane, że to jest WLs50. Przestrzeganie przyjętej konwencji jest o tyle istotne, że dane z metryk pojazdów będą wkrótce (jak wstawię nowy szablon metryczki pojazdu na podstrony wszystkich WLs40 i pokrewnych) będą automatycznie przetwarzane w celu automatycznego generowania zestawienia (nie będzie już ręcznie wpisywanej i uzupełnianej tabelki). Dane będą też możliwe do przeszukiwania z użyciem wyszukiwarki, nad którą obecnie pracuję.
Ale, żebyś się nie martwił - to są totalne drobiazgi, a poprawienie tego to chwila moment. Zrobione. A przy okazji wyszła jedna ciekawostka - otóż jako WLs40/331 figurowała lokomotywka z dawnej kolei w Myślęcinku (acz z uwagą, że mogło chodzić o lokomotywę o numerze fabrycznym 911). Dzięki temu, że dodałeś informację o tym, że 331 stacjonuje w Żninie, okazało się, że lokomotywa z Myślęcinka faktycznie musiała być 911, a nie 331. No chyba, że numer fabryczny się powtarzał. Ale w wypadku tych lokomotyw pewności to już raczej nigdy nie będziemy mieli. To tyle na dziś. Dobrego wieczoru. 01:47, 19 sty 2018 (UTC)