WLs25: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(redakcyjne) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | '''WLS25''' - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych. <br/> | |
+ | Opisywany tu egzemplarz obecnie znajduje się na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowi lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowany do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm. | ||
− | + | ==Dane techniczne== | |
− | + | ||
− | Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą | + | * Masa: 4,2 tony |
− | + | *Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM | |
− | Przeniesienie mocy: mechaniczne, łańcuchowe | + | * Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów |
+ | * Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe | ||
W Polsce zachował się jeden egzemplarz wyprodukowany w 1920r. Jest on eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie i nosi oznaczenie CBK1. Dawniej pracował w Cukrowni Brześć Kujawski, a rozstaw kół lokomotywki wynosi 750mm. | W Polsce zachował się jeden egzemplarz wyprodukowany w 1920r. Jest on eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie i nosi oznaczenie CBK1. Dawniej pracował w Cukrowni Brześć Kujawski, a rozstaw kół lokomotywki wynosi 750mm. | ||
− | + | ==źródło== | |
− | https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp | + | * {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018| data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}} |
− |
Wersja z 00:46, 20 sty 2018
WLS25 - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
Opisywany tu egzemplarz obecnie znajduje się na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Podczas swojej służby w cukrowi lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowany do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.
Dane techniczne
- Masa: 4,2 tony
- Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
- Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów
- Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
W Polsce zachował się jeden egzemplarz wyprodukowany w 1920r. Jest on eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie i nosi oznaczenie CBK1. Dawniej pracował w Cukrowni Brześć Kujawski, a rozstaw kół lokomotywki wynosi 750mm.
źródło
- Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1. e-Sochaczew, 29.05.2016. [dostęp 19.01.2018].