WLs25: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (dr red) |
m (→źródło: literówka) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe | * Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe | ||
− | == | + | ==Źródło== |
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018| data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}} | * {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018| data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}} |
Wersja z 00:48, 20 sty 2018
WLS25 - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
Opisywany tu egzemplarz obecnie znajduje się na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Jest to jedyny zachowany przedstawiciel tego typu lokomotyw w Polsce. Podczas swojej służby w cukrowi lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowany do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.
Dane techniczne
- Masa: 4,2 tony
- Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
- Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów
- Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
Źródło
- Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1. e-Sochaczew, 29.05.2016. [dostęp 19.01.2018].