Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zastępowanie tekstu - "typ silnika=Wola 71H12A" na "typ silnika=Wola H12A") |
m (dr meryt) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
+ | |Stan=Sprawna | ||
+ | |Producent=FAUR | ||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=24327 | |Numer=24327 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|Rok produkcji=1981 | |Rok produkcji=1981 | ||
− | + | |Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-11 | |
− | |Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2- | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
+ | |Ostatni typ silnika=Wola H12A | ||
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów | |Ostatnie stacjonowanie=Chorzów | ||
− | |||
− | |||
|Użytkownik=Eurolok | |Użytkownik=Eurolok | ||
|Właściciel=Eurolok | |Właściciel=Eurolok | ||
+ | |Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie | ||
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | |Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | ||
Linia 20: | Linia 18: | ||
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich. | Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich. | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|nadal}} | ||
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-11|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-11|2014|nadal}} | ||
+ | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} | ||
+ | |Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg | ||
+ | |Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | ||
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg | |Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg | ||
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | |Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} |
Wersja z 11:35, 28 paź 2018
<<< L45H
L45H 24327
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
PKW-Lxd2-11
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Chorzów
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Kolej
Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
Użytkownik
Eurolok
Właściciel
Eurolok
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | 2014 |
Chorzów | 2014 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-11 | 1981 | - | 2014 |
PKW-Lxd2-11 | 2014 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.