Ls75: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
− | |typ_lokomotywy = Ls75 | + | |typ_lokomotywy = Ls75/2Ls75 |
|przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]] | ||
|oznaczenie_przewoźnika = Ls75/2Ls75 | |oznaczenie_przewoźnika = Ls75/2Ls75 |
Wersja z 23:31, 4 kwi 2018
Ls75/2Ls75 | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | Ls75/2Ls75 |
Producent | Fablok |
Lata budowy | 1959 - 1960 |
Układ osi | B |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 16,0 t |
Nacisk osi na szyny | 8 t |
Rozstaw osi skrajnych | 2500 mm |
Średnica kół | 850 mm |
Długość ze zderzakami | 6140 mm |
Szerokość | 2970 mm |
Wysokość | 3200 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 18 km/h
|
Typ silnika spalinowego | S-324HL |
Moc znamionowa | 55 kW (75 KM) |
Zapas paliwa | 150 kg |
Rodzaj przekładni | mechaniczna |
System hamulca | Knorra i ręczny postojowy |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | brak |
Ls75 – lokomotywa spalinowa małej mocy, produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w latach 1959-1960. Wyprodukowano jedynie 20 sztuk w dwóch podtypach - Ls75 oraz 2Ls75.