TEM2: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
| Linia 27: | Linia 27: | ||
|uwagi = | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
| + | |||
| + | '''TEM2''' (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR. | ||
| + | |||
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | <gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption=""> | ||
Plik:Tamara.jpg|Lokomotywa TEM2-051 należąca do [[Rail Polska]]. | Plik:Tamara.jpg|Lokomotywa TEM2-051 należąca do [[Rail Polska]]. | ||
| Linia 32: | Linia 35: | ||
{{clear}} | {{clear}} | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
== Źródła == | == Źródła == | ||
| Linia 67: | Linia 45: | ||
[[Kategoria:Zalążki artykułów]] | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] | ||
| + | |||
| + | {{Wikipedia|TEM2=BMZ/ŁTZ TEM2}} | ||
Wersja z 14:19, 10 lip 2018
| TEM2 (ros. ТЭМ2) | |
| Lokomotywa SM48-111 należąca do PKP Cargo | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł, |
| Oznaczenie przewoźnika | TEM2, SM48 |
| Producent | Ługanskij Tjepłowozostritielnyj Zawod „Ługańsktjepłowoz“ (ros. Луганский тепловозостроительный завод „Лугансктепловоз“) w Ługańsku, Brianskij Maszinostroitielnyj Zawod (ros. Брянский машиностроительный завод) w Briańsku |
| Lata budowy | 1960-1984 |
| Układ osi | Co'Co' |
| Rozstaw szyn | 1435 mm, 1520 mm |
| Masa służbowa | 116 ton + 3% (przy 2/3 zapasu paliwa i piasku) |
| Nacisk osi na szyny | 196,2 kN |
| Rozstaw osi skrajnych | 12800 mm |
| Średnica kół | 1050 mm |
| Długość ze zderzakami | 17029 mm (16970 mm - sprzęg samoczynny) |
| Szerokość | 3120 mm |
| Wysokość | 4654 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 100 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 38000 kG |
| Typ silnika spalinowego | PD1M |
| Moc znamionowa | 880 kW (1200 KM) |
| Zapas paliwa | 5400 l |
| Rodzaj przekładni | elektryczna |
| System hamulca | Matrosow |
| Sterowanie wielokrotne | jest |
| System ogrzewania | brak |
TEM2 (ros. TЭM2) – ciężka manewrowa lokomotywa spalinowa, eksploatowana m.in. na PKP (oznaczenie na PKP SM48), ale także przez przewoźników prywatnych w Polsce i na kolejach krajów byłego ZSRR, a także Kuby. Produkowana seryjnie od 1967 roku w Briańsku i Woroszyłowgradzie (Ługańsku) w ZSRR.
Lokomotywa TEM2-051 należąca do Rail Polska.
Źródła
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą TEM2. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.