Skrajnia budowli: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(utworzenie artykułu) |
m (przypisy) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wujątek moga stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. [[hamulec torowy|hamulce torowe]] w stanie roboczym, czy [[przewód jezdny|przewody jezdne]]. | + | '''Skrajnia budowli''' - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wujątek moga stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. [[hamulec torowy|hamulce torowe]] w stanie roboczym, czy [[przewód jezdny|przewody jezdne]]<ref>§5 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref>. |
+ | |||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} |
Wersja z 01:53, 5 lut 2012
Skrajnia budowli - linia graniczna wyznaczająca dopuszczalne odległości budowli i urządzeń od osi toru i od górnej powierzchni główki szyny. Żadna część budowli i urządzeń nie powinna przekraczać granic skrajni budowli. Wujątek moga stanowić tylko urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z taborem jak np. hamulce torowe w stanie roboczym, czy przewody jezdne[1].
Przypisy
- ↑ §5 - Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET}, Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956