Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy): Różnice pomiędzy wersjami
Linia 88: | Linia 88: | ||
'''Czechosłowacja/Czechy''' | '''Czechosłowacja/Czechy''' | ||
− | |||
Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085. | Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085. | ||
Linia 99: | Linia 98: | ||
'''Polska''' | '''Polska''' | ||
− | |||
Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: [[STK Wrocław]], KWK Bogdanka, [[DB Schenker Rail Polska]] (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, [[Kolej Bałtycka S.A.]] czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów. | Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: [[STK Wrocław]], KWK Bogdanka, [[DB Schenker Rail Polska]] (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, [[Kolej Bałtycka S.A.]] czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów. | ||
Linia 108: | Linia 106: | ||
'''ZSRR''' | '''ZSRR''' | ||
− | |||
Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich był głównym odbiorcą tego typu lokomotyw. Ogółem do roku 1992 zakupiono 7455 sztuk, oznaczonych jako seria '''ЧMЭ3 (CzME3)'''. Na terenach byłego ZSRR są używane do dzisiaj zarówno w ruchu towarowym jak i osobowym. Obecnie eksploatuje się je w Albanii, Azerbejdżanie, Białorusi, Estonii, Gruzji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Mołdawii, Ukrainie i Rosji przez przewoźników państwowych i prywatnych. | Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich był głównym odbiorcą tego typu lokomotyw. Ogółem do roku 1992 zakupiono 7455 sztuk, oznaczonych jako seria '''ЧMЭ3 (CzME3)'''. Na terenach byłego ZSRR są używane do dzisiaj zarówno w ruchu towarowym jak i osobowym. Obecnie eksploatuje się je w Albanii, Azerbejdżanie, Białorusi, Estonii, Gruzji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Mołdawii, Ukrainie i Rosji przez przewoźników państwowych i prywatnych. | ||
Linia 117: | Linia 114: | ||
'''Inne kraje''' | '''Inne kraje''' | ||
− | |||
Irak zakupił 100 sztuk tych lokomotyw (seria DES 3101), Albania 62 sztuki (seria 1000), Syria 25 sztuk (seria LDE1500), zaś Indie 12 sztuk. | Irak zakupił 100 sztuk tych lokomotyw (seria DES 3101), Albania 62 sztuki (seria 1000), Syria 25 sztuk (seria LDE1500), zaś Indie 12 sztuk. |
Wersja z 14:02, 10 lip 2018
Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.
Dane stacji
|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E / 47,1812 9,5210 N ° ° E
|Przewoźnik - ÖBB
|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs
|Perony - jeden
|Wiata peronowa - tak
|Budynek dworcowy - nie
|Inna zabudowa - nie
|Linia zelektryfikowana - tak
|Liczba torów - 1
Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.
Model | Nr fabryczny | Rok produkcji | Szerokość toru | Stan | Obecne miejsce stacjonowania | Prędkość maksymalna | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RL1 | 4160 | 1930 | 600mm | Sprawny | MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany | b/d |
eu47
S200 | |
Lokomotywa S200-200 na dworcu w Obornikach. | |
Przewoźnik | przewoźnicy prywatni, przemysł, DB Schenker Rail Polska, SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii |
Oznaczenie przewoźnika | S200, T669.05, T669.51, 770, 770.8, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500 |
Producent | ČKD |
Lata budowy | 1963-1991 |
Układ osi | Co'Co' |
Rozstaw szyn | 1435 mm, 1520 mm, 1524 mm |
Masa służbowa | 114,6 t |
Nacisk osi na szyny | b/d |
Rozstaw osi skrajnych | b/d |
Średnica kół | 1050 mm |
Długość ze zderzakami | 17240 mm |
Szerokość | 3150 mm |
Wysokość | 4635 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 90 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 280 kN (28000 kG) |
Typ silnika spalinowego | K6S310DR V=163 L |
Moc znamionowa | 1350 KM |
Zapas paliwa | 6000 l |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
Sterowanie wielokrotne | tak |
System ogrzewania | brak |
Lokomotywa jest nazywana Čmelák (trzmiel). |
S200 – lokomotywa spalinowa produkcji czechosłowackiej. Jest przeznaczona do manewrów i prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz osobowych. Była produkowana w latach 1963-1991. Eksploatowana w Czechach, ZSRR (Rosji), Polsce, Iraku, Albanii, Syrii i Indiach.
Eksploatacja
Czechosłowacja/Czechy Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085.
Dla kolei przemysłowych produkowano serie T669.05 (normalnotorowa) oraz T669.51 i 55 (szerokotorowa). Obecnie są one poddawane modernizacjom, m.in. poprzez wymianę silników.
Lokomotywa T669.0001.
Polska
Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: STK Wrocław, KWK Bogdanka, DB Schenker Rail Polska (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, Kolej Bałtycka S.A. czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów.
Lokomotywa S200-267 należąca do DB Schenker Rail Polska.
ZSRR
Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich był głównym odbiorcą tego typu lokomotyw. Ogółem do roku 1992 zakupiono 7455 sztuk, oznaczonych jako seria ЧMЭ3 (CzME3). Na terenach byłego ZSRR są używane do dzisiaj zarówno w ruchu towarowym jak i osobowym. Obecnie eksploatuje się je w Albanii, Azerbejdżanie, Białorusi, Estonii, Gruzji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Mołdawii, Ukrainie i Rosji przez przewoźników państwowych i prywatnych.
Rosyjska lokomotywa ЧMЭ3-4616.
Inne kraje
Irak zakupił 100 sztuk tych lokomotyw (seria DES 3101), Albania 62 sztuki (seria 1000), Syria 25 sztuk (seria LDE1500), zaś Indie 12 sztuk.