D10: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 27: | Linia 27: | ||
|opis_zdjęcia = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | |opis_zdjęcia = Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową [[Zillertalbahn]]. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw [[D8]] i [[D9]] dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi. |
Wersja z 17:19, 22 lis 2018
D10 | |
Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen. | |
Przewoźnik | Zillertalbahn |
Oznaczenie przewoźnika | D10 |
Producent | DURO DAKOVIC |
Lata budowy | 1970 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Rozstaw szyn | 760 mm |
Masa służbowa | 32 t |
Nacisk osi na szyny | 8 t |
Rozstaw osi skrajnych | 2200 mm |
Średnica kół | 835 mm |
Długość ze zderzakami | 12050 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 3520 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 60 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 98,0 kN (9800 kG) |
Typ silnika spalinowego | Jenbacher Werke 600 |
Moc znamionowa | 600 KM |
Zapas paliwa | b/d |
Rodzaj przekładni | T 26 WG/s |
System hamulca | b/d |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System ogrzewania | b/d |
Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową Zillertalbahn. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw D8 i D9 dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.