D10: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
Linia 31: Linia 31:
 
Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową [[Zillertalbahn]]. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw [[D8]] i [[D9]] dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.
 
Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową [[Zillertalbahn]]. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw [[D8]] i [[D9]] dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.
  
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::Kö I ]] | limit = 250
+
{{#ask:[[Lw typ fabryczny::D10 ]] | limit = 250
 
  |?Lw numer seryjny
 
  |?Lw numer seryjny
 
  |?Lw rok produkcji
 
  |?Lw rok produkcji

Aktualna wersja na dzień 17:43, 22 lis 2018

D10
Zillertalbahn 1.JPG
Lokomotywa D10 z pociągiem osobowym na stacji Mayrhofen.
Przewoźnik Zillertalbahn
Oznaczenie przewoźnika D10
Producent DURO DAKOVIC
Lata budowy 1970
Układ osi Bo'Bo'
Rozstaw szyn 760 mm
Masa służbowa 32 t
Nacisk osi na szyny 8 t
Rozstaw osi skrajnych 2200 mm
Średnica kół 835 mm
Długość ze zderzakami 12050 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 3520 mm
Prędkość konstrukcyjna 60 km/h
Maksymalna siła pociągowa 98,0 kN (9800 kG)
Typ silnika spalinowego Jenbacher Werke 600
Moc znamionowa 600 KM
Zapas paliwa b/d
Rodzaj przekładni T 26 WG/s
System hamulca b/d
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania b/d


Lokomotywa D10 początkowo pracowała w Jugosławii, ale około 1982 roku została odkupiona przez austriacką kolej wąskotorową Zillertalbahn. Do panujących na niej warunków została przystosowana nieco ponad 10 lat po wyprodukowaniu. Lokomotywa jest silniejsza i wydajniejsza od eksploatowanych na Zillertalbahn lokomotyw D8 i D9 dzięki czemu bezproblemowo radzi sobie z pociągami towarowymi i osobowymi.


Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
D10/Nieznany 1970 Sprawna 760 mm JW 600 D10 Jenbach