Rm 5: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie) |
(u) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Rm 5''' (''Odrzucić'') - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy [[menewry|manewrach]] nakazujący odrzucenie przetaczanego [[tabor]]u od [[ | + | '''Rm 5''' (''Odrzucić'') - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy [[menewry|manewrach]] nakazujący odrzucenie przetaczanego [[tabor]]u od [[skład]]u lub [[pojazd trakcyjny|pojazdu trakcyjnego]]. |
*Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół | *Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół |
Wersja z 20:57, 16 kwi 2012
Rm 5 (Odrzucić) - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy manewrach nakazujący odrzucenie przetaczanego taboru od składu lub pojazdu trakcyjnego.
- Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół
- Nocny obraz sygnału: latarka sygnałowa z białym światłem poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół
- Brzmienie sygnału: dwa długie i jeden krótki ton gwizdkiem lub trąbką
Źródło
§94 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)