DE6400: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
Linia 32: Linia 32:
  
 
Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona:
 
Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona:
 +
 
6401 - Filip
 
6401 - Filip
  

Wersja z 09:19, 10 kwi 2019

DE6400
DE6400-6473.jpeg
Lokomotywa DE6400-6473.
Przewoźnik DB Cargo Polska, Eurotunel, NS Cargo, Railion
Oznaczenie przewoźnika DE6400, 00 (Eurotunel)
Producent MaK
Lata budowy 1988 - 1995
Układ osi Bo'Bo'
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 82 t
Nacisk osi na szyny 20,5 t
Rozstaw osi skrajnych b/d
Średnica kół b/d
Długość ze zderzakami 14400 mm
Szerokość 3100 mm
Wysokość 4200 mm
Prędkość konstrukcyjna 120 km/h (100 km/h w Polsce)
Maksymalna siła pociągowa 305 kN (30500 kG)
Typ silnika spalinowego MTU
Moc znamionowa 1580 KM
Zapas paliwa 3345 l
Rodzaj przekładni b/d
System hamulca Oerlikon
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania b/d


DE 6400 – normalnotorowa lokomotywa spalinowa przeznaczona do manewrów i ciągnięcia lekkich pociągów towarowych, wyprodukowana w liczbie 120 sztuk w latach 1988–1994 dla kolei holenderskich przez niemieckie przedsiębiorstwo Maschinenbau Kiel (obecnie Vossloh). W 2016 firma DB Cargo Polska sprowadziła i spolonizowała 11 lokomotyw tej serii. Obecnie w Polsce znajduje się już 36 takich lokomotyw. 5 takich lokomotyw zakupiła również francuska firma Eurotunel, która używa ich jako lokomotyw ratunkowych w tunelu kolejowym łączącym Wielką Brytanię z Francją (Eurotunel).

Eksploatowane w Polsce egzemplarze mają nadane imiona:

6401 - Filip

6402 - Dawid

6404 - Józef

6405 - Arek

6408 - Marcin

6410 - Oskar

6444 - Marek

6445 - Domin

6453 - Bielik

6458 - Artur

6459 - Grzegorz

6460 - Leo

6468 - Zbyszek

6470 - brak imienia

6472 - Piotr

6473 - Jacek

6474 - Adam

6480 - Jaro

6483 - Hania

6485 - Rafał

6486 - Jurek

6487 - Paweł

6488 - Kosmi

6489 - Leszek