Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(nowy artykuł: infobox, opis, źródła)
 
m (kat)
Linia 45: Linia 45:
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
 +
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]

Wersja z 11:06, 19 sty 2013

Linia cukrownicza Kozienice - Piotrkowice
Linia na mapie WIG z 1927 r.
'
Rok budowy 1921-24
Cel budowy kolej cukrownicza
Zleceniodawca budowy Cukrownia Garbów
Rok rozbiórki połowa lat '30
Rozstaw szyn 600 mm



Linie rozebrane Kozienice - Kuźmy
Długość zlikwidowanych linii ok. 12 km
Stacje styczne z koleją normalnotorową Kozienice (?)
Niepubliczna kolej towarowa
Operatorzy
Nazwa Operatora Okres działalności




'


Istniejąca w okresie międzywojennym niepubliczna kolej wąskotorowa o trakcji parowej, wybudowana i eksploatowana przez Cukrownię Garbów.

Historia

Cukrownia Garbów od 1908 roku posiadała kolejkę wąskotorową o szerokości 750 mm i trakcji parowej, która na początku lat '20 była intensywnie rozbudowywana. Odcinek Kozienice - Kuźmy służył do zwożenia buraków do przystani na Wiśle, skąd były transportowane do Piotrawina i dalej - kolejką Cukrowni Opole - do Opola Lubelskiego, gdzie były przerabiane. W 1926 roku na linii eksploatowano 1 parowóz o mocy 60 KM oraz 12 wagonów o ładowności 3 tony. Kolejkę rozebrano w związku z problemami finansowymi cukrowni w latach '30.

Źródła

  • Robert Wójcik: Historia Cukrowni Garbów, Towarzystwo Naukowe KUL, 2010, ISBN: 8373064796, 9788373064799