Tabor:Lw-00561: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 7: | Linia 7: | ||
|rok_odstawienia = | |rok_odstawienia = | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
− | |obecne_oznaczenie = LP-Lyd2-08 | + | |obecne_oznaczenie = LP-Lyd2-08 |
|obecne_stacjonowanie = | |obecne_stacjonowanie = | ||
|typ_silnika = | |typ_silnika = |
Wersja z 18:28, 9 lut 2013
{{Przebieg służby Infobox
|typ_fabryczny_pojazdu = L30H |numer_seryjny_pojazdu = 24051 |grafika = |rok_produkcji = 1980 |stan = sprzedany za granicę |rok_odstawienia = |rok_złomowania = |obecne_oznaczenie = LP-Lyd2-08 |obecne_stacjonowanie = |typ_silnika = |1_rozstaw_fabryczny = 600 mm |2_rozstaw = |2_rozstaw_rok = |3_rozstaw = |3_rozstaw_rok = |4_rozstaw = |4_rozstaw_rok = |5_rozstaw = |5_rozstaw_rok = |1_stacjonowanie = KL Płociczno |1_okres_stacjonowania = 1980-1980 |2_stacjonowanie = KL Lipa |2_okres_stacjonowania = 1980-1983 |3_stacjonowanie = Witaszyce Wąsk. |3_okres_stacjonowania = 1983-1993 |4_stacjonowanie = Welsh Highland Railway, Walia |4_okres_stacjonowania = od 1993 |5_stacjonowanie = |5_okres_stacjonowania = |6_stacjonowanie = |6_okres_stacjonowania = |7_stacjonowanie = |7_okres_stacjonowania = |8_stacjonowanie = |8_okres_stacjonowania = |9_stacjonowanie = |9_okres_stacjonowania = |10_stacjonowanie = |10_okres_stacjonowania = |1_oznaczenie = LP-Lyd2-08 |1_rok = 1980-1983 |2_oznaczenie = Lyd2-069 |2_rok = 1983-1993 |3_oznaczenie = LP]]-[[Oznaczenia przemysłowe:seria|Lyd2-08 |3_rok = 1983-1993 |4_oznaczenie = |4_rok = od 1993 |5_oznaczenie = |5_rok = |6_oznaczenie = |6_rok = |7_oznaczenie = |7_rok = |8_oznaczenie = |8_rok = |9_oznaczenie = |9_rok = |10_oznaczenie = |10_rok = |uwagi = Kolor niebieski, obecnie czerwony }}
Zakupiona przez Lasy Państwowe z myślą o kolejach leśnych 600mm, testowana na KL Płociczno (rozejście sie szyn jeszcze na terenie szopy), potem na KL Lipa (wykolejenie na pierwszym łuku), po tych niepowodzeniach zdecydowano o odsprzedaży do PKP.
Źródła