Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
m (dr tech) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Przestrzeń berneńska''' - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony <ref | + | '''Przestrzeń berneńska''' - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony <ref>{{cytuj stronę | url = http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3876432| tytuł = Encyklopedia PWN| data dostępu = 2013-03-23| autor = | opublikowany = | praca = | data = | język = }}</ref>. |
Wersja z 07:14, 23 mar 2013
Przestrzeń berneńska - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony [1].
Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.
W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.
Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.
Przypisy
- ↑ Encyklopedia PWN. [dostęp 2013-03-23].