Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami
(Przypisy) |
(dodanie ilustracji) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Przestrzeń berneńska''' - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony <ref>{{cytuj stronę | url = http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3876432| tytuł = Encyklopedia PWN| data dostępu = 2013-03-23| autor = | opublikowany = | praca = | data = | język = }}</ref>. | + | '''Przestrzeń berneńska '''(również '''prostokąt berneński''') - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony (''na rysunku oznaczona kolorem żółtym'')<ref>{{cytuj stronę | url = http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3876432| tytuł = Encyklopedia PWN| data dostępu = 2013-03-23| autor = | opublikowany = | praca = | data = | język = }}</ref>. |
Linia 9: | Linia 9: | ||
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN<ref>2011/291/UE: Decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2737), punkt 4.2.2.2.5 - {{EUR-Lex|seria=L|numer=139|rok=2011|miesiac=05|dzien=16}}</ref>. | Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN<ref>2011/291/UE: Decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2737), punkt 4.2.2.2.5 - {{EUR-Lex|seria=L|numer=139|rok=2011|miesiac=05|dzien=16}}</ref>. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Plik:Przestrzeń berneńska.png]] | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} |
Wersja z 11:43, 23 mar 2013
Przestrzeń berneńska (również prostokąt berneński) - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony (na rysunku oznaczona kolorem żółtym)[1].
Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.
W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.
Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN[2].
Przypisy
- ↑ Encyklopedia PWN. [dostęp 2013-03-23].
- ↑ 2011/291/UE: Decyzja Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (notyfikowana jako dokument nr C(2011) 2737), punkt 4.2.2.2.5 - Dz. Urz. UE L 139 z 16.05.2011