Tabor:Lw-00657: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 14: | Linia 14: | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|b/d}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|b/d}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}} | ||
+ | |Grafika=Wls75-66 Rudy.jpeg | ||
+ | |Opis grafiki=Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r. | ||
}} | }} |
Wersja z 17:14, 19 sie 2022
<<< WLs75
WLs75 66
Stan: sprawna
Rok produkcji
1971
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
nieznane
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Rudy
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Nieznany
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
Stacjonowanie
Huta Baildon | b/d | - | b/d |
Cegielnia w Rudzie Śląskiej | b/d | - | b/d |
Bytom Rozbark | b/d | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1971 | - | nadal |
Oznaczenie
5 | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
W źródłach istnieją rozbieżności co do miejsca, z którego lokomotywa przybyła do Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu - Rozbarku. Wg. jednego - z Huty Baildon, gdzie nosiła nr zakładowy 5, wg. innego - z cegielni w Rudzie Śląskiej. UWAGA: Proszę o podanie źródeł. Ta lokomotywa została kupiona od syndyka w czasie, gdy cegielnia w Rudzie już nie funkcjonowała i o ile pamiętam trafiła bezpośrednio z huty na Rozbark. WLs75 używana w cegielni w latach '80 była inną maszyną, prawdopodobnie składakiem z dwóch maszyn. (M.Sz)
Galeria
Źródła