Dyskusja:Przekładnia: Różnice pomiędzy wersjami
(ogólnie + o definicjach ogólnie) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
* - swoją drogą definicję najlepiej było by zaczerpnąć z odpowiedniej normy bądź ustawy - wówczas mielibyśmy pewność, że nie kreujemy równoległej rzeczywistości. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Jacek Fink-Finowicki|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Jacek Fink-Finowicki|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Jacek Fink-Finowicki|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Jacek Fink-Finowicki|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 23:50, 17 sie 2013 (CEST) | * - swoją drogą definicję najlepiej było by zaczerpnąć z odpowiedniej normy bądź ustawy - wówczas mielibyśmy pewność, że nie kreujemy równoległej rzeczywistości. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Jacek Fink-Finowicki|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Jacek Fink-Finowicki|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Jacek Fink-Finowicki|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Jacek Fink-Finowicki|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 23:50, 17 sie 2013 (CEST) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | No tak, cały art pisałem z pamięci więc jakieś błędy na pewno się wkradły. Z drugiej strony może być mylące stwierdzenie że każda przekładnia przenosi moment obrotowy z silnika - wszak wałek atakujący przekładni może być np. 'zblokowany' z korbką :D która już silnikiem nie jest, albo z wałem odbiorczym innej przekładni a w przypadku np. hamowania ED wałkiem atakującym przekładni trakcyjnej staje się ten sprzęgnięty z osią a wałem odbiorczym jest ten na którym jest silnik | ||
+ | [[Użytkownik:Sarna|Sarna]] 12:18, 18 sie 2013 (CEST) |
Aktualna wersja na dzień 10:18, 18 sie 2013
Przekładnia to nie tylko trakcyjna - może być to np. przekładnia wentylatora chłodnicy i wówczas taka przekładnia może mieć przełożenie stałe 1:1. Stąd ogólną definicję* uogólniłem, zaś opis przekładni trakcyjnej należy jeszcze doprecyzować - jak zatem widać artykuł wymaga sporej rozbudowy.
- - swoją drogą definicję najlepiej było by zaczerpnąć z odpowiedniej normy bądź ustawy - wówczas mielibyśmy pewność, że nie kreujemy równoległej rzeczywistości. 23:50, 17 sie 2013 (CEST)
No tak, cały art pisałem z pamięci więc jakieś błędy na pewno się wkradły. Z drugiej strony może być mylące stwierdzenie że każda przekładnia przenosi moment obrotowy z silnika - wszak wałek atakujący przekładni może być np. 'zblokowany' z korbką :D która już silnikiem nie jest, albo z wałem odbiorczym innej przekładni a w przypadku np. hamowania ED wałkiem atakującym przekładni trakcyjnej staje się ten sprzęgnięty z osią a wałem odbiorczym jest ten na którym jest silnik
Sarna 12:18, 18 sie 2013 (CEST)