Tabor:Lw-00225: Różnice pomiędzy wersjami
(+linkowanie) |
m (stacjonowanie, oznaczenie) |
||
| Linia 7: | Linia 7: | ||
|rok_odstawienia = | |rok_odstawienia = | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
| − | |obecne_oznaczenie = | + | |obecne_oznaczenie = PKW-[[Lxd2]]-09 |
| − | |obecne_stacjonowanie = | + | |obecne_stacjonowanie = PKW Chorzów |
|typ_silnika = Henschel | |typ_silnika = Henschel | ||
|1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
| Linia 23: | Linia 23: | ||
|2_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | |2_stacjonowanie = [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudy]] | ||
|2_okres_stacjonowania = od 2012.01 | |2_okres_stacjonowania = od 2012.01 | ||
| − | |3_stacjonowanie = | + | |3_stacjonowanie = PKW Chorzów |
| − | |3_okres_stacjonowania = | + | |3_okres_stacjonowania = od 06.2014 |
|4_stacjonowanie = | |4_stacjonowanie = | ||
|4_okres_stacjonowania = | |4_okres_stacjonowania = | ||
| Linia 41: | Linia 41: | ||
|1_oznaczenie = HP-Lxd2-09 | |1_oznaczenie = HP-Lxd2-09 | ||
|1_rok = 1981 | |1_rok = 1981 | ||
| − | |2_oznaczenie = | + | |2_oznaczenie = PKW-Lxd2-09 |
| − | |2_rok = | + | |2_rok = 2014 |
|3_oznaczenie = | |3_oznaczenie = | ||
|3_rok = | |3_rok = | ||
Wersja z 12:17, 18 lip 2014
| L45H 24325 | |
| Rok produkcji | 1981 |
| Stan | sprawny
|
| Obecne oznaczenie | PKW-Lxd2-09 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | PKW Chorzów |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1981
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
| Rudy | od 2012.01 |
| PKW Chorzów | od 06.2014
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| HP-Lxd2-09 | 1981 |
| PKW-Lxd2-09 | 2014
|
| ' | |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.
Dnia 8 lipca maszyna ta wzięła udział w zorganizowanym przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych plenerze fotograficznym na terenie Huty Pokój. W tym samym dniu odbywały się też jazdy próbne remontowanego tam przez firmę Tabor wąskotorowego parowozu typu Las.