Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(uzup.)
Linia 10: Linia 10:
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
 +
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
 
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa
|Opis=Przynajmniej od 2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003, s. 6]]</ref>. <br>
+
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy [[Tabor:Lw-02996|WLs40-1053]]<ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. W 2024 sprawna.<br>
W niektórych źródłach numer 1817<ref>"Świat Kolei" 4/2001, s. 30</ref>, lecz według B. Pokropińskiego w Pogalewie była 1847<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>.
+
W niektórych źródłach błędny numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2001}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2001|nadal}}
+
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}}
 +
|Grafika=Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg
 
}}
 
}}

Wersja z 21:42, 7 maj 2024


<<< WLs50

WLs50 1847

Stan: sprawna

Płociczno lokomotywa2 18.07.2009 p.jpg

Rok produkcji

1966

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

b/d

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Nieznany

Kolej

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Właściciel

Wigierska Kolej Wąskotorowa

Stacjonowanie

Cegielnia "Pogalewo Małe" 1966 - 2000
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno 2000 - nadal

Rozstaw

600 mm 1966 - nadal

Oznaczenie

b/d b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1]. Najpóźniej od zimy 2000/2001 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, sprawna[2]. Do jej uruchomienia wykorzystano części z lokomotywy WLs40-1053[3]. Przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe. W 2024 sprawna.
W niektórych źródłach błędny numer 1817[4].

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
  2. Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
  3. "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
  4. "Świat Kolei" 4/2001, s. 30