Tabor:Lw-02996: Różnice pomiędzy wersjami
(uzup.) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|Ostatnie oznaczenie=b/d | |Ostatnie oznaczenie=b/d | ||
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika= | + | |Ostatni typ silnika=Nieznany |
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | |Opis=Rok produkcji 1960 i typ WLs40 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>. W części źródeł [[Tabor:Lw-00007|WLs50 i rok 1965]], nieodpowiadający numeracji<ref name=płoc>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.<br> | + | |Opis=Rok produkcji 1960 i typ WLs40 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 157</ref>. W części źródeł podany typ [[Tabor:Lw-00007|WLs50 i rok 1965]], nieodpowiadający numeracji<ref name=płoc>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>.<br> |
− | Najpóźniej od | + | Najpóźniej od 2000 w Płocicznie. Wg niektórych źródeł w 2001 była sprawna<ref name=płoc/>, ale budzi to wątpliwości w kontekście jej rozbiórki. Części lokomotywy zostały użyte do naprawy lokomotywy [[Tabor:Lw-00036|WLs50-1847]]<ref name=sk203>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Budka z tabliczkami zewnętrznymi została zamontowana na sprawnej lokomotywie [[Tabor:Lw-01197|WLs50-2230]]<ref>http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Poznan_Wls50_1053.html</ref>.<br> |
− | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000}} | + | Być może jest to [[Tabor:Lw-01198|lokomotywa]] bez numerów ustawiona obok kasy. |
− | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie}} | + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} |
− | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1960}} | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|b/d|nadal}} |
+ | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1960|nadal}} | ||
+ | |Grafika=WLs40 2010.07.03 WKW Płociczno zdjęcie 1.JPG | ||
+ | |Opis grafiki=Być może dawna WLs50-1053? | ||
}} | }} |
Wersja z 19:29, 10 maj 2024
<<< WLs40
WLs40 1053
Stan: nieznany
Rok produkcji
1960
Producent
ZNTK Poznań
Stan
Nieznany
Aktualne oznaczenie
b/d
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Nieznany
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | b/d | - | b/d |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2000 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1960 | - | nadal |
Oznaczenie
brak | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Rok produkcji 1960 i typ WLs40 według B. Pokropińskiego[1]. W części źródeł podany typ WLs50 i rok 1965, nieodpowiadający numeracji[2].
Najpóźniej od 2000 w Płocicznie. Wg niektórych źródeł w 2001 była sprawna[2], ale budzi to wątpliwości w kontekście jej rozbiórki. Części lokomotywy zostały użyte do naprawy lokomotywy WLs50-1847[3]. Budka z tabliczkami zewnętrznymi została zamontowana na sprawnej lokomotywie WLs50-2230[4].
Być może jest to lokomotywa bez numerów ustawiona obok kasy.
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 157
- ↑ 2,0 2,1 "Świat Kolei" 4/2001, s. 30
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Poznan_Wls50_1053.html