Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami
(wreszcie właściwe zdjęcia i opis) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|Numer=1847 | |Numer=1847 | ||
|Rok produkcji=1966 | |Rok produkcji=1966 | ||
− | |Ostatnie oznaczenie= | + | |Ostatnie oznaczenie=WKW 3 |
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
|Ostatni typ silnika=Nieznany | |Ostatni typ silnika=Nieznany | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Właściciel=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
|Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | |Kolej=Wigierska Kolej Wąskotorowa | ||
− | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref>. Najpóźniej od | + | |Uwagi=Żaluzja w obramowowaniu z przodu maski, daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin, dodatkowe pomosty z przodu i tyłu. Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami |
− | W niektórych źródłach | + | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. Najpóźniej od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, w 2001 sprawna<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Nietypowe elementy: żaluzja w obramowowaniu z przodu maski (z przymocowaną podkową), dodane daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br> |
+ | W niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | ||
− | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d| | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}} |
|Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|600 mm|1966|nadal}} | ||
− | |Grafika= | + | |Grafika=WKW 2024 DSC05633.jpg |
− | | | + | |Opis grafiki=WKW 3 w maju 2024 |
− | | | + | |Foto1=WKW 2024 105440330.jpg |
− | + | |Opis1=WKW 3 w maju 2024 | |
− | | | ||
}} | }} |
Wersja z 08:30, 9 maj 2024
<<< WLs50
WLs50 1847
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
WKW 3
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Nieznany
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1966 | - | 2000 |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2000 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1966 | - | nadal |
Oznaczenie
brak | 1966 | - | b/d |
WKW 3 | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Żaluzja w obramowowaniu z przodu maski, daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin, dodatkowe pomosty z przodu i tyłu. Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2]. Najpóźniej od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej, w 2001 sprawna[3]. Nietypowe elementy: żaluzja w obramowowaniu z przodu maski (z przymocowaną podkową), dodane daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie oraz pomosty z przodu i tyłu. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami i dodane lusterka[4]. W 2024 sprawna.
W niektórych źródłach błędnie odczytany numer 1817[5].
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
- ↑ Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/
- ↑ "Świat Kolei" 4/2001, s. 30