Tabor:Lw-00036: Różnice pomiędzy wersjami
(ulepszenia) |
(drobne uzup.) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|Ostatnie oznaczenie=WKW 3 | |Ostatnie oznaczenie=WKW 3 | ||
|Ostatni rozstaw=600 mm | |Ostatni rozstaw=600 mm | ||
− | |Ostatni typ silnika= | + | |Ostatni typ silnika=S324HS |
|Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | |Ostatnie stacjonowanie=Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | ||
|Ostatni kraj=Polska | |Ostatni kraj=Polska | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
|Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br><br> | |Opis=Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 161</ref><ref>[[Biblioteka:A-06836|"Świat Kolei" 2/2003]], s. 6</ref>. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817<ref>[[Biblioteka:A-05657|"Świat Kolei" 4/2001]], s. 30</ref>. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej<ref>[[Biblioteka:A-05879|Marek Malczewski: ''Płociczno'', "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6]]</ref>. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami<ref>Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/</ref>. W 2024 sprawna.<br><br> | ||
− | Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref>. | + | Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).<br> Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021<ref>https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk</ref>. |
+ | |||
+ | Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024). <br> | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Pogalewo Małe"|1966|2000}}{{Lw stacjonowanie|Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno|2000|nadal}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|brak|1966|b/d}}{{Lw oznaczenie|WKW 3|b/d|nadal}} |
Wersja z 19:19, 4 wrz 2024
<<< WLs50
WLs50 1847
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
WKW 3
Aktualny rozstaw
600 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
S324HS
Kolej
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Właściciel
Wigierska Kolej Wąskotorowa
Stacjonowanie
Cegielnia "Pogalewo Małe" | 1966 | - | 2000 |
Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | 2000 | - | nadal |
Rozstaw
600 mm | 1966 | - | nadal |
Oznaczenie
brak | 1966 | - | b/d |
WKW 3 | b/d | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Napęd łańcuchowy, zakryty fartuchami. Zielona z czerwonym czołem z żółtymi pasami w formie podwójnego V. Dodatkowe daszki z przodu i tyłu budki i wysoki komin.
Szczegółowy opis i uwagi
Cegielnia w Pogalewie i numer 1847 według B. Pokropińskiego[1][2]. W niektórych źródłach błędnie odczytywany numer 1817[3]. Od 2000 na Wigierskiej Kolei Wąskotorowej[4]. Po 2015 przeniesienie napędu przerobione na łańcuchowe, zakryte fartuchami[5]. W 2024 sprawna.
Kolor zielony, czoło czerwone z żółtymi pasami w formie podwójnego V, na żaluzji przymocowana podkowa (przynajmniej od 2015). Wcześniej czołowa żaluzja czerwona w białym obramowaniu (2006). Lokomotywa określana na kolei jako "czerwona". Na tylnej ścianie żółte pasy w formie podwójnego V, wcześniej bez pasów (2006).
Nietypowe daszki z przodu i tyłu budki, wysoki komin ze stożkiem na szczycie i cylindrycznym zgrubieniem pośrodku, pomosty z przodu i tyłu, lusterka boczne. Oznakowanie WKW 3 przynajmniej od 2021[6].
Silnik S324HL, wymieniony na S324HS nr 8695/1969 (przed 2024).
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 161
- ↑ "Świat Kolei" 2/2003, s. 6
- ↑ "Świat Kolei" 4/2001, s. 30
- ↑ Marek Malczewski: Płociczno, "Świat Kolei" nr 9/2001, s.6
- ↑ Na zdjęciach z 2015 napęd wiązarowy https://forum.modelarstwo.info/threads/stacja-p%C5%82ociczno-tartak-wigierska-kolej-w%C4%85skotorowa.4817/
- ↑ https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oXd1sNn70Nk