HCP 301D: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Rozbudowa)
Linia 28: Linia 28:
 
}}     
 
}}     
 
{{rozbuduj}}
 
{{rozbuduj}}
'''301D'''- Polska [[normalnotorowa lokomotywa spalinowa]] produkowana w zakladach [[HCP]] w Poznaniu w latach 1970-1976, jako seria ''SP45''.
+
'''301D'''- Polska [[normalnotorowa lokomotywa spalinowa]] produkowana w zakładach [[HCP]] w Poznaniu w latach 1970-1976,początkowo  jako seria ''SP45''<ref>oznaczenie nadane na [[PKP]].</ref> a później ''SU45''.
  
 
==Historia==
 
==Historia==
 
Przy rosnących potrzebach przewozowych i stopniowym zmniejszaniu się liczby sprawnych parowozów, zrodziła się idea zaprojektowania i wprowadzenia do produkcji lokomotywy spalinowej, przeznaczonej do prowadzenia pociągów na szlakach niezelektryzowanych. W 1967 roku stworzono pierwszy prototyp lokomotywy oznaczony symbolem 301D. Prototyp lokomotywy wyposażony był w 12-cylindrowy silnik polskiej produkcji, zbudowany na bazie 8-cylindrowego silnika [[a8C22]] stosowanego w lokomotywach [[Fablok 6D]].  (...)
 
Przy rosnących potrzebach przewozowych i stopniowym zmniejszaniu się liczby sprawnych parowozów, zrodziła się idea zaprojektowania i wprowadzenia do produkcji lokomotywy spalinowej, przeznaczonej do prowadzenia pociągów na szlakach niezelektryzowanych. W 1967 roku stworzono pierwszy prototyp lokomotywy oznaczony symbolem 301D. Prototyp lokomotywy wyposażony był w 12-cylindrowy silnik polskiej produkcji, zbudowany na bazie 8-cylindrowego silnika [[a8C22]] stosowanego w lokomotywach [[Fablok 6D]].  (...)

Wersja z 23:00, 6 mar 2015

HCP301D (SU45)
SU45-173.JPG
Lokomotywa 301D
Przewoźnik PKP
Oznaczenie przewoźnika SU45
Producent HCP Poznań
Lata budowy 1970-1976
Układ osi Co'Co'
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 102000 kG
Nacisk osi na szyny 17000 kG
Rozstaw osi skrajnych 14050 mm
Średnica kół 1100 mm
Długość ze zderzakami 18900 mm
Szerokość 2900 mm
Wysokość 4238 mm
Prędkość konstrukcyjna 120 km/h
Maksymalna siła pociągowa 320 kN
Typ silnika spalinowego 2112SSF
Moc znamionowa 1750 KM/1250 kW
Zapas paliwa 3200-3500 l
Rodzaj przekładni elektryczna
System hamulca Oerlikon
Sterowanie wielokrotne jest
System ogrzewania elektryczne 3000 V
W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana Suką, ze względu na dwie pierwsze litery oznaczenia przez przewoźnika lub Fiatem, z powodu zastosowanego silnika na licencji Fiata.

301D- Polska normalnotorowa lokomotywa spalinowa produkowana w zakładach HCP w Poznaniu w latach 1970-1976,początkowo jako seria SP45[1] a później SU45.

Historia

Przy rosnących potrzebach przewozowych i stopniowym zmniejszaniu się liczby sprawnych parowozów, zrodziła się idea zaprojektowania i wprowadzenia do produkcji lokomotywy spalinowej, przeznaczonej do prowadzenia pociągów na szlakach niezelektryzowanych. W 1967 roku stworzono pierwszy prototyp lokomotywy oznaczony symbolem 301D. Prototyp lokomotywy wyposażony był w 12-cylindrowy silnik polskiej produkcji, zbudowany na bazie 8-cylindrowego silnika a8C22 stosowanego w lokomotywach Fablok 6D. (...)

  1. oznaczenie nadane na PKP.