Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Wycofano edycje użytkownika Siara344 (dyskusja). Autor przywróconej wersji to Ptr.)
(przywrócenie omyłkowo wycofanej wersji)
Linia 1: Linia 1:
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
!Lokomotywa
+
!Typ
 
!Nr fabr.
 
!Nr fabr.
 
!Rok prod.
 
!Rok prod.
 
!Prześwit [mm]
 
!Prześwit [mm]
 
!Stan
 
!Stan
!Ostatni użytkownik /
 
miejsce postoju
 
 
!Historia lokomotywy /  
 
!Historia lokomotywy /  
 
uwagi
 
uwagi
  
 
|-
 
|-
|GLs25
+
|GLs20
 
|
 
|
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:yellow;"|w naprawie
+
|style="background-color:yellow;"|Remont
|Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
+
|→ cegielnia "Natolin" k. Grodziska Mazowieckiego
|→ cegielnia pod Grodziskiem Mazowieckim
+
Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka; kolor szary- obecnie w naprawie w firmie LOKSERWIS w Częstochowie, własność prywatna ( nie powróci do Czarnej Białostockiej).
+
<br />
 +
własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana
 
|-
 
|-
|GLs30
+
|GLs25
 
|
 
|
 
|1952
 
|1952
 
|600
 
|600
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|Muzeum Obrony Wybrzeża - Hel
+
|→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy
|→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka; kolor granatowy
+
→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem
→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt: Muzeum Obrony Wybrzeża - Hel; wyremontowana, kolor zielony
+
<br />
 +
→ od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej
 +
<br />
 +
→ od 11.2013r. depozyt na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA"
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 33: Linia 35:
 
|1954
 
|1954
 
|600
 
|600
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno
 
 
|→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku
 
|→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno; wyremontowana, kolor żółty
+
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 42: Linia 43:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy
 
 
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
 
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
 
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
 
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
 
+
<br />
→ Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy; wyremontowana, kolor zielony
+
własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony
 +
|-
 +
|GLs30
 +
|
 +
|
 +
|600
 +
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
 +
|→ Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony
 +
→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 53: Linia 61:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:lightgreen;"|Sprawna
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
+
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje
|→ Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego; kolor zielony
+
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami
Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
+
<br />
 +
→ własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia
 +
<br />
 +
własność prywatna, ???
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
|14128
+
|
|1961
+
|
 
|600
 
|600
|style="background-color: yellow;"|Odstawiona
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany
+
|→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły
|MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy
+
własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 70: Linia 81:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color: lightgreen;"|sprawna
+
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|Cegielnia "Chotyłów" k. Białej Podlaskiej
+
|Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy
|→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły, lokomotywka sprawna, odstawiona w zakładzie - obecnie własność firmy LOKSERWIS Częstochowa - sprawna.
+
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa
+
|-
 +
|GLs30
 +
|14128
 +
|1961
 +
|600
 +
|style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona
 +
|→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 79: Linia 96:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:yellow;"|Do remontu
+
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu
|Historische Feldbahn - Dresden Niemcy
 
 
|→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa
 
|→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa
→ 10.2009r. - Historische Feldbahn - Dresden Niemcy
+
od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy
 +
<br />
 +
→ od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy
 +
<br />
 +
→ od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
 
|-
 
|-
 
|GLs30  
 
|GLs30  
Linia 88: Linia 108:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:yellow;"|Do remontu
+
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu
|"Interlok" - Piła                                           
 
 
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
 
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
"Interlok" - Piła; przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika
+
własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 97: Linia 116:
 
|
 
|
 
|600
 
|600
|style="background-color:yellow;"|Do remontu
+
|style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu
|Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
+
|→ ???
|→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
+
→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 106: Linia 125:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:orange;"|Wrak
 
|style="background-color:orange;"|Wrak
|Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
+
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
 
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa; kolor szary
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 115: Linia 132:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:lightblue;"|Eksponat
 
|style="background-color:lightblue;"|Eksponat
|Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze
 
 
|→ KWK "Zabrze Zachód"
 
|→ KWK "Zabrze Zachód"
 
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony
 
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony
Linia 124: Linia 140:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku
+
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku; kolor szary
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 132: Linia 147:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku
+
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony
|→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku; kolor czerwony
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 140: Linia 154:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
+
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r.
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 148: Linia 161:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
+
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r.
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 156: Linia 168:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko
+
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana
|→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko; zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 164: Linia 175:
 
|600
 
|600
 
|???
 
|???
|Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej
+
|→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny
|→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej; kolor czarny
 
|-
 
|GLs30
 
|
 
|
 
|600
 
|sprawna
 
|→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy
 
→ własność prywatna - firma LOKSERWIS Częstochowa-sprawna
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 180: Linia 182:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny                 
+
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r.
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny; zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r.
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 188: Linia 189:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny                 
+
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły
|→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny; zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 196: Linia 196:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Niemodlin"
+
|→ Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r.
|→ Cegielnia "Niemodlin"; złom. około 2002r.
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 204: Linia 203:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Gołkowice" k.Kluczborka
+
|→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r.
|→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka; złom. przed 1995r.
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 212: Linia 210:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna
+
|→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
|→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna; pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
 
 
|-
 
|-
 
|GLs30
 
|GLs30
Linia 220: Linia 217:
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
 
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana
|Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna
+
|→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r.
|→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna; złom. przed 1990r.
 
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}

Wersja z 01:44, 18 lut 2016

Typ Nr fabr. Rok prod. Prześwit [mm] Stan Historia lokomotywy /

uwagi

GLs20 600 Remont → cegielnia "Natolin" k. Grodziska Mazowieckiego

→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana

GLs25 1952 600 Sprawna → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy

→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem
→ od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej
→ od 11.2013r. depozyt na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA"

GLs30 1954 600 Sprawna → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku

→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
→ własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony

→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje

→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami
→ własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia
→ własność prywatna, ???

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs30 600 Sprawna → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy

→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa

GLs30 14128 1961 600 Odstawiona → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy
GLs30 13196 600 Do remontu → Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa

→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy
→ od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy
→ od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Do remontu → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa

→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika

GLs30 600 Do remontu → ???

→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie

GLs30 600 Wrak → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy
GLs30 600 Eksponat → KWK "Zabrze Zachód"

→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony

GLs30 19216 600 ??? → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary
GLs30 19220 600 ??? → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony
GLs30 600 ??? → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 ??? → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r.
GLs30 600 ??? → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana
GLs30 600 ??? → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r.
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni
GLs30 600 Złomowana → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r.

Źródła

  • informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
  • informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
  • informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
  • własne badania i analizy.