Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych GLs25, GLs30: Różnice pomiędzy wersjami
(przywrócenie omyłkowo wycofanej wersji) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
− | ! | + | !Typ |
!Nr fabr. | !Nr fabr. | ||
!Rok prod. | !Rok prod. | ||
!Prześwit [mm] | !Prześwit [mm] | ||
!Stan | !Stan | ||
− | |||
− | |||
!Historia lokomotywy / | !Historia lokomotywy / | ||
uwagi | uwagi | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |GLs20 |
| | | | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color:yellow;"| | + | |style="background-color:yellow;"|Remont |
− | |Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | + | |→ cegielnia "Natolin" k. Grodziska Mazowieckiego |
− | + | → Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka | |
− | → | + | <br /> |
+ | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa, kolor szary, obecnie remontowana | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |GLs25 |
| | | | ||
|1952 | |1952 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | + | |→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy | |
− | |→ Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka | + | → własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem |
− | → własność prywatna, od 12.2006r. depozyt | + | <br /> |
+ | → od 09.2012r. remontowana w firmie INTERLOK - Piła z przeznaczeniem na kolejkę na posesji prywatnej | ||
+ | <br /> | ||
+ | → od 11.2013r. depozyt na Wyrzyskiej Kolejce Powiatowej w Białośliwiu, kolor ciemnooliwkowy, na zamontowanym sterowanym elektrycznie dzwonku napis "IMELDA" | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 33: | Linia 35: | ||
|1954 | |1954 | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku | |→ Cegielnia "Pisanica" k. Ełku | ||
− | → 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno | + | → 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 42: | Linia 43: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |||
|→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje | |→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje | ||
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | ||
− | + | <br /> | |
− | → Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy; | + | → własność prywatna, Ziegeleimuseum - Sondernheim Niemcy, wyremontowana, kolor zielony |
+ | |- | ||
+ | |GLs30 | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |600 | ||
+ | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna | ||
+ | |→ Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony | ||
+ | → własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 53: | Linia 61: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | | | + | |→ Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje |
− | + | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami | |
− | → | + | <br /> |
+ | → własność prywatna, p. Florian Maier, lokomotywka była przez kilka lat na terenie Schaubergwerk "Volle Rose" w Ilmenau (p. Peter Erk), później zabrana stamtąd i odstawiona w Monachium, ostatnio sprzedana, najprawdopodobniej do Austrii, miejsce do ustalenia | ||
+ | <br /> | ||
+ | → własność prywatna, ??? | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
− | | | + | | |
− | | | + | | |
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | | | + | |→ Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły |
− | + | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 70: | Linia 81: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color:#80FF89;"|Sprawna |
− | |Cegielnia " | + | |→ Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy |
− | | | + | → własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa |
− | + | |- | |
+ | |GLs30 | ||
+ | |14128 | ||
+ | |1961 | ||
+ | |600 | ||
+ | |style="background-color: #80FFFF;"|Odstawiona | ||
+ | |→ MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 79: | Linia 96: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu |
− | |||
|→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa | |→ Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa | ||
− | → 10.2009r. | + | → od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy |
+ | <br /> | ||
+ | → od 2013r. własność prywatna, p. Peter Erk, Schaubergwerk "Volle Rose", Ilmenau, Schortestraße 57, Niemcy | ||
+ | <br /> | ||
+ | → od 2014r. własność prywatna???, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 88: | Linia 108: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu |
− | |||
|→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | |→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | ||
− | → | + | → własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 97: | Linia 116: | ||
| | | | ||
|600 | |600 | ||
− | |style="background-color: | + | |style="background-color: #80FFFF;"|Do remontu |
− | | | + | |→ ??? |
− | + | → 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | |
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 106: | Linia 125: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:orange;"|Wrak | |style="background-color:orange;"|Wrak | ||
− | | | + | |→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy |
− | |||
− | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 115: | Linia 132: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:lightblue;"|Eksponat | |style="background-color:lightblue;"|Eksponat | ||
− | |||
|→ KWK "Zabrze Zachód" | |→ KWK "Zabrze Zachód" | ||
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | → Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | ||
Linia 124: | Linia 140: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary | |
− | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 132: | Linia 147: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony | |
− | |→ Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 140: | Linia 154: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | |
− | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 148: | Linia 161: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | |
− | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 156: | Linia 168: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | |
− | |→ Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 164: | Linia 175: | ||
|600 | |600 | ||
|??? | |??? | ||
− | + | |→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny | |
− | |→ Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 180: | Linia 182: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | |
− | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 188: | Linia 189: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | |
− | |→ Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 196: | Linia 196: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r. | |
− | |→ Cegielnia "Niemodlin" | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 204: | Linia 203: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r. | |
− | |→ Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 212: | Linia 210: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | |
− | |→ Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna | ||
|- | |- | ||
|GLs30 | |GLs30 | ||
Linia 220: | Linia 217: | ||
|600 | |600 | ||
|style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | |style="background-color:#FF8080;"|Złomowana | ||
− | + | |→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r. | |
− | |→ Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna | ||
|- | |- | ||
|} | |} |
Wersja z 01:44, 18 lut 2016
Typ | Nr fabr. | Rok prod. | Prześwit [mm] | Stan | Historia lokomotywy /
uwagi |
---|---|---|---|---|---|
GLs20 | 600 | Remont | → cegielnia "Natolin" k. Grodziska Mazowieckiego
→ Kolej Leśna Puszczy Knyszyńskiej - Czarna Białostocka
| ||
GLs25 | 1952 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Rzucewo" k. Pucka, kolor granatowy
→ własność prywatna, od 12.2006r. depozyt w Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu, wyremontowana, kolor zielony z żółtym paskiem
| |
GLs30 | 1954 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Pisanica" k. Ełku
→ 2007r. - Wigierska Kolej Wąskotorowa - Płociczno, wyremontowana, kolor żółty | |
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska; zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
| ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Woźniki" k. Miasteczka Śląskiego, kolor zielony
→ własność prywatna, Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Mirków" k. Lubska, zakład nie pracuje
→ Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor zielony z pomarańczowymi dodatkami
| ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Chotyłów" ("Cerabud") k. Białej Podlaskiej, zakład obecnie nie produkuje cegły
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
GLs30 | 600 | Sprawna | → Cegielnia "Gnaszyn" k. Częstochowy
→ własność firmy LOKSERWIS - Częstochowa | ||
GLs30 | 14128 | 1961 | 600 | Odstawiona | → MPWiK Zakład Uzdatniania Wody - Kraków Bielany; zamówienie z 21.11.1960r., ksiązka maszyny z 07.11.1961r., silnik Andrychów S322 nr 3145/1961, kolor brązowy |
GLs30 | 13196 | 600 | Do remontu | → Cegielnia "Niezabyszewo" k. Bytowa
→ od 10.2009r. własność prywatna, p. Philipp Kurasch, Historische Feldbahn - Dresden, Niemcy
| |
GLs30 | 600 | Do remontu | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa
→ własność firmy INTERLOK - Piła, przeznaczona na sprzedaż, podwozie z budką bez silnika | ||
GLs30 | 600 | Do remontu | → ???
→ 27.08.2010r. - Zabytkowa Stacja Kolejki Wąskotorowej - Rudy Raciborskie | ||
GLs30 | 600 | Wrak | → Cegielnia "Kotla" k. Głogowa, kolor rdzy | ||
GLs30 | 600 | Eksponat | → KWK "Zabrze Zachód"
→ Skansen Górniczy „Królowa Luiza” - Zabrze; eksponat, kolor zielony | ||
GLs30 | 19216 | 600 | ??? | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor szary | |
GLs30 | 19220 | 600 | ??? | → Cegielnia "Marant" - Siedliska k. Ełku, kolor czerwony | |
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r. | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Klinkiernia PW "Nower" - Lubsko, zakład zakończył produkcję 10.2001r., lokomotywka rozebrana | ||
GLs30 | 600 | ??? | → Cegielnia "Chwalimierz" k. Środy Śląskiej, kolor czarny | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, kolor granatowy, złom. około 2003r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Murzynowo" k. Skwierzyny, zakład zlikwidowany, złom. dawno temu, pod koniec lat 90-tych istniały tylko niektóre podzespoły | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Niemodlin", złom. około 2002r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Gołkowice" k. Kluczborka, złom. przed 1995r. | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Objezierze" k. Choszczna, pozostała tylko górna część kabiny u byłego maszynisty z cegielni | ||
GLs30 | 600 | Złomowana | → Cegielnia "Rozpędziny" k. Kwidzyna, złom. przed 1990r. |
Źródła
- informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Lokomotywy spalinowe GLs30 dla przemysłu” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 12/2002 oraz serii artykułów poświęconych kolejkom cegielnianym;
- informacje zawarte w monografiach oraz na stronach internetowych poszczególnych kolei wąskotorowych;
- informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
- własne badania i analizy.