Tabor:Lw-00177: Różnice pomiędzy wersjami
m (litrerówki) |
m |
||
Linia 62: | Linia 62: | ||
}} | }} | ||
− | Lokomotywa typu [[L45H]] o numerze fabrycznym '''22182''' została wyprodukowana dla [[PKP]] w roku 1974. Nadano jej oznaczenie '''Lxd2-316'''. Została przydzielona do pracy na [[Kolej Rogowska|Rogowskiej Kolei Dojazdowej]], gdzie | + | Lokomotywa typu [[L45H]] o numerze fabrycznym '''22182''' została wyprodukowana dla [[PKP]] w roku 1974. Nadano jej oznaczenie '''Lxd2-316'''. Została przydzielona do pracy na [[Kolej Rogowska|Rogowskiej Kolei Dojazdowej]], gdzie stacjonowała nieprzerwanie aż do 2016 roku. Została odstawiona w 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki i w konsekwencji została w znacznym stopniu zdekompletowana. |
Na przełomie 2015 i 2016 roku lokomotywa została sprzedana na jednym z przetargów organizowanych przez ZN PKP. | Na przełomie 2015 i 2016 roku lokomotywa została sprzedana na jednym z przetargów organizowanych przez ZN PKP. |
Wersja z 21:29, 21 lut 2016
L45H 22182 | |
Rok produkcji | 1974 |
Stan | odstawiony (wrak) |
Rok odstawienia | 2001 |
Obecne oznaczenie | Lxd2-316 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Redecz Krukowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
750mm | 1974
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Rogów Towarowy Wąskotorowy | 1974 - 08.02.2016 |
Redecz Krukowy | od 08.02.2016
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-316 | 1974
|
' |
Lokomotywa typu L45H o numerze fabrycznym 22182 została wyprodukowana dla PKP w roku 1974. Nadano jej oznaczenie Lxd2-316. Została przydzielona do pracy na Rogowskiej Kolei Dojazdowej, gdzie stacjonowała nieprzerwanie aż do 2016 roku. Została odstawiona w 2001, gdy PKP zawiesiło swoją działalność na kolejach dojazdowych. Nie została jednak przekazana nowemu zarządcy kolei, przez co pozostała bez opieki i w konsekwencji została w znacznym stopniu zdekompletowana.
Na przełomie 2015 i 2016 roku lokomotywa została sprzedana na jednym z przetargów organizowanych przez ZN PKP. 08 lutego 2016 nowy właściciel przetransportował ją, wraz z czterema wagonami serii Tddyyhp zakupionymi w ten sam sposób, z Rogowa do Muzeum Techniki Rolniczej i Gospodarstwa Wiejskiego w Redczu Krukowym koło Brześcia Kujawskiego, gdzie prawdopodobnie wzbogaci w przyszłości tamtejszą ekspozycję.
Źródła