Tw53: Różnice pomiędzy wersjami
(korekty techczniczne) |
|||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| − | { | + | {{Lokomotywa parowa infobox |
| − | | | + | |grafika = [[Plik:DSC02027am.JPG|290px]] |
| − | + | |opis_zdjęcia = Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce | |
| − | + | |typ_lokomotywy = Tw53 | |
| − | + | |przewoźnik = PKP, przemysł | |
| − | + | |oznaczenie_przewoźnika = Tw53 | |
| − | + | |producent = [[Fablok Chrzanów]] | |
| − | | | + | |lata_budowy = 1953 - 1954 |
| − | + | |liczba_egzemplarzy = 20 | |
| − | + | |rozstaw_szyn = 750 mm, 785 mm | |
| − | + | |długość_parowozu = 8800 mm | |
| − | + | |szerokość = 2800 mm | |
| − | + | |wysokość = 3050 mm | |
| − | + | |układ_osi = 0-5-0 | |
| − | + | |rozstaw_osi_skrajnych = | |
| − | + | |rozstaw_osi_sztywnych = | |
| − | + | |średnica_kół_napędowych = 790 mm | |
| − | + | |ciśnienie_pary = 13 atm | |
| − | + | |powierzchnia_rusztu = 1,6 m<sup>2</sup> | |
| − | + | |powierzchnia_ogrzewalna = | |
| − | + | |powierzchnia_przegrzewacza = 22 m<sup>2</sup> | |
| − | + | |typ_silnika_parowego = | |
| − | + | |liczba_cylindrów = | |
| − | + | |średnica_cylindrów = 450 mm | |
| − | + | |skok_tłoka = 400 mm | |
| − | + | |rodzaj_rozrządu = | |
| − | + | |moc_znamionowa = 400 KM (294,2 kW) | |
| − | + | |siła_pociągowa = | |
| − | + | |prędkość_konstrukcyjna = 30 km/h | |
| − | + | |masa_własna = 32,4 t | |
| − | + | |masa_służbowa = 41,25 t | |
| − | + | |masa_napędowa = | |
| − | + | |nacisk_osi = | |
| − | + | |zapas_węgla = 1,6 t | |
| − | + | |zapas_wody = 4 m<sup>3</sup> | |
| − | + | |system_hamulca = | |
| − | + | }} | |
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| Linia 126: | Linia 58: | ||
Plik:P8203343.JPG|Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016. | Plik:P8203343.JPG|Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016. | ||
Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015 | Plik:Tw53-2566 (1).jpg|Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach [[Rudy]] 25.10.2015 | ||
| − | Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007 | Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu. | + | Plik:Racib%C3%B3rzam.jpg|30.09.2007|Tw53-2670 ustawiony w charakterze pomnika w Raciborzu. |
| − | Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007 | Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. | + | Plik:DSC02225am.JPG|30.09.2007|Tw53-2665 jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. |
| − | Plik:DSC02831am2.JPG|09.08.2009 | Pw53-02 (ex. Tw53-3996 ) na terenie Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach. | + | Plik:DSC02831am2.JPG|09.08.2009|Pw53-02 (ex. Tw53-3996 ) na terenie Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach. |
| − | Plik:DSC02213am.JPG|30.07.2009 | Pw53-1980 (ex. Tw53-2564) jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. | + | Plik:DSC02213am.JPG|30.07.2009|Pw53-1980 (ex. Tw53-2564) jako eksponat w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. |
</gallery> | </gallery> | ||
{{clear}} | {{clear}} | ||
| Linia 175: | Linia 107: | ||
'''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA''' | '''ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA''' | ||
| − | + | {{Wikipedia|Tw53}} | |
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
Wersja z 23:05, 27 lut 2017
| Tw53 | |
| Tw53-2561 (błędnie oznaczony jako 2560) na ekspozycji w skansenie w Chabówce | |
| Przewoźnik | PKP, przemysł |
| Oznaczenie przewoźnika | Tw53 |
| Producent | Fablok Chrzanów |
| Lata budowy | 1953 - 1954 |
| Liczba wyprodukowanych egzemplarzy | 20 |
| Rozstaw szyn | 750 mm, 785 mm |
| Długość parowozu | 8800 mm |
| Szerokość | 2800 mm |
| Wysokość | 3050 mm |
| Układ osi | 0-5-0
|
| Średnica kół napędowych | 790 mm |
| Ciśnienie pary w kotle | 13 atm |
| Powierzchnia rusztu | 1,6 m2 |
| Powierzchnia przegrzewacza | 22 m2
|
| Średnica cylindrów | 450 mm |
| Skok tłoka | 400 mm |
| Moc znamionowa | 400 KM (294,2 kW) |
| Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
| Masa własna | 32,4 t |
| Masa służbowa | 41,25 t
|
| Zapas węgla | 1,6 t |
| Zapas wody | 4 m3
|
Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.
Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:
•Tw53-2561
•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.
•Tw53-2565
•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną
•Tw53-2570
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 20.08.2016.
Tw53-2566 na terenie stacji w Rudach Rudy 25.10.2015
| Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie | Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
Uwagi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 2647 | 1954 | oczekuje NG | 785 | Tw53-2566 | Rudy | kolor żółty |
| 3996 | 1954 | eksponat | 785 | Pw53-02 | Rudy | ex. Tw53-3996 |
| 2570 | 1955 | w trakcie renowacji | 785 | Tw53-2570 | Racibórz | kolor zielony . Nazywany Halinką |
ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.