WLs25: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (→‎źródło: literówka)
Linia 5: Linia 5:
  
 
* Masa: 4,2 tony
 
* Masa: 4,2 tony
*Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą  o mocy 20/25 KM
+
* Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą  o mocy 20/25 KM
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów
+
* Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
 
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
 
* Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
 +
* Prędkość maksymalna: ok. 14Km/h.
  
 
==Źródło==
 
==Źródło==
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}
 
* {{cytuj stronę | url = https://e-sochaczew.pl/n/muzealne-konserwacje/51536/amp| tytuł = Muzealne konserwacje 2016 – lokomotywa spalinowa CBK 1| data dostępu = 19.01.2018|  data = 29.05.2016| rok = | miesiąc = | praca = | opublikowany = e-Sochaczew}}

Wersja z 13:14, 4 lut 2018

WLS25 - wąskotorowa lokomotywa spalinowa zbudowana w roku 1920 w zlokalizowanym w Szpandawie (Spandau) zakładzie firmy Orenstein und Koppel. Lokomotywy tego typu były przeznaczone do pracy na kolejach zakładowych oraz polowych.
Opisywany tu egzemplarz obecnie znajduje się na terenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, dokąd trafił z Cukrowni Brześć Kujawski. Jest to jedyny zachowany przedstawiciel tego typu lokomotyw w Polsce. Podczas swojej służby w cukrowi lokomotywa nosiła numer zakładowy CBK1. Jest przystosowany do pracy na torze o rozstawie szyn 750 mm.

Dane techniczne

  • Masa: 4,2 tony
  • Silnik: jednocylindrowy czterosuwowy, chłodzony wodą o mocy 20/25 KM
  • Przekładnia: mechaniczna (dwubiegowa skrzynia biegów)
  • Przeniesienie mocy na zestawy kołowe: mechaniczne, łańcuchowe
  • Prędkość maksymalna: ok. 14Km/h.

Źródło