802S: Różnice pomiędzy wersjami
(lista maszyn) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
[[Kategoria:Pługi odśnieżne]] | [[Kategoria:Pługi odśnieżne]] | ||
+ | |||
+ | ==Lista zbudowanych egzemplarzy== | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Nr fabr. | ||
+ | ! Rok prod. | ||
+ | ! Stan | ||
+ | ! Prześwit | ||
+ | ! Oznaczenie | ||
+ | ! | ||
+ | Aktualne lub ostatnie | ||
+ | |||
+ | miejsce stacjonowania<br> | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/01|001]]<br> | ||
+ | | 1985<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-01<br> | ||
+ | | Mława Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/02|02]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-02<br> | ||
+ | | Lisewo Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/03|03]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-03<br> | ||
+ | | Rogów Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/04|04]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-04<br> | ||
+ | | Jedrzejów Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/05|05]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-05<br> | ||
+ | | Gniezno Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/06|06]]<br> | ||
+ | | 1989<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-06<br> | ||
+ | | Karczmiska<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/07|07]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-07<br> | ||
+ | | Ełk Wąsk.<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/08|08]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-08<br> | ||
+ | | Nowy Dwór Gdański Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/09|09]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFAA;" | pomnik<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-09<br> | ||
+ | | Bachórz<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/10|10]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-10<br> | ||
+ | | Zbiersk<br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/11|11]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-04<br> | ||
+ | | Krośniewice <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[802S/12|12]]<br> | ||
+ | | 1990<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 750<br> | ||
+ | | 802S-12<br> | ||
+ | | Mława Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/01|13 (?)]]<br> | ||
+ | | 1991<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony<br> | ||
+ | | 1000<br> | ||
+ | | 803S-01<br> | ||
+ | | Dobra Nowogardzkie <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/02|14 (?)]]<br> | ||
+ | | 1992<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 1000<br> | ||
+ | | 803S-02<br> | ||
+ | | Piaseczno Wąsk. <br> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[803S/03|15 (?)]]<br> | ||
+ | | 1992<br> | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny<br> | ||
+ | | 1000<br> | ||
+ | | 803S-03<br> | ||
+ | | Gryfice Wąsk. <br> | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Źródła == | ||
+ | * http://www.tabor.wask.pl/egzemplarze.php?&id=476 |
Wersja z 23:39, 24 paź 2011
802S, 803S – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim.
Eksploatacja
Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw szyn:
- 750mm – 802S-01 do 12
- 1000mm – 803S-01 do 03
Charakterystyka
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym 411S. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.
Lista zbudowanych egzemplarzy
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie |
Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
---|---|---|---|---|---|
001 |
1985 |
odstawiony |
750 |
802S-01 |
Mława Wąsk. |
02 |
1989 |
złom |
750 |
802S-02 |
Lisewo Wąsk. |
03 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-03 |
Rogów Wąsk. |
04 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-04 |
Jedrzejów Wąsk. |
05 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-05 |
Gniezno Wąsk. |
06 |
1989 |
odstawiony |
750 |
802S-06 |
Karczmiska |
07 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-07 |
Ełk Wąsk. |
08 |
1990 |
sprawny |
750 |
802S-08 |
Nowy Dwór Gdański Wąsk. |
09 |
1990 |
pomnik |
750 |
802S-09 |
Bachórz |
10 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-10 |
Zbiersk |
11 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-04 |
Krośniewice |
12 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-12 |
Mława Wąsk. |
13 (?) |
1991 |
odstawiony |
1000 |
803S-01 |
Dobra Nowogardzkie |
14 (?) |
1992 |
sprawny |
1000 |
803S-02 |
Piaseczno Wąsk. |
15 (?) |
1992 |
sprawny |
1000 |
803S-03 |
Gryfice Wąsk. |