Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
(plus foto) |
m (Zastępowanie tekstu - "|Rok produkcji" na "|Producent=FAUR |Rok produkcji") |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
|Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg | |Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg | ||
|Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | |Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | ||
+ | |Producent=FAUR | ||
|Rok produkcji=1981 | |Rok produkcji=1981 | ||
|Stan=Sprawna | |Stan=Sprawna |
Wersja z 03:00, 3 mar 2018
<<< L45H
L45H 24327
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
PKW-Lxd2-10
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Chorzów
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Wola 71H12A
Kolej
Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
Użytkownik
Eurolok
Właściciel
Eurolok
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | 2014 |
Chorzów | 2014 | - | nadal |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-10 | 1981 | - | 2014 |
PKW-Lxd2-10 | 2014 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.