102E: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Skubihenio (dyskusja | edycje) |
Skubihenio (dyskusja | edycje) (uzupełnienie w infoboxie) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|szerokość = 3038 mm | |szerokość = 3038 mm | ||
|wysokość = 4343 mm | |wysokość = 4343 mm | ||
− | |rozstaw_osi_skrajnych = | + | |rozstaw_osi_skrajnych = 11650 mm |
|średnica_kół = 1250 mm | |średnica_kół = 1250 mm | ||
|rozstaw_szyn = 1435 mm | |rozstaw_szyn = 1435 mm | ||
|nacisk_osi = 20 ton | |nacisk_osi = 20 ton | ||
− | |system_zasilania = | + | |system_zasilania = 3 kV DC (3000 V prądu stałego) |
|liczba_silników = 4 | |liczba_silników = 4 | ||
|typ_silników = EE541c | |typ_silników = EE541c | ||
|moc_ciągła = 2000 kW | |moc_ciągła = 2000 kW | ||
− | |moc_godzinna = 2080 kW | + | |moc_godzinna = 2080 kW (2820 KM) |
− | | | + | |siła_pociągowa = 25 ton |
|stosunek_przekładni = 77:24 | |stosunek_przekładni = 77:24 | ||
|prędkość_konstrukcyjna = 140 km/h (obniżona do 130 km/h) | |prędkość_konstrukcyjna = 140 km/h (obniżona do 130 km/h) | ||
|sterowanie_wielokrotne = jest | |sterowanie_wielokrotne = jest | ||
|system_hamulca = Oerlikon | |system_hamulca = Oerlikon | ||
− | |system_ogrzewania = | + | |system_ogrzewania = elektryczny |
|uwagi = założona prędkość eksploatacyjna 160 km/h została zaniżona do wartości 140 km/h, a obecnie do 130 km/h. | |uwagi = założona prędkość eksploatacyjna 160 km/h została zaniżona do wartości 140 km/h, a obecnie do 130 km/h. | ||
}} | }} |
Wersja z 23:05, 13 mar 2012
102E (EP08) | |
102E (EP08-006 ze składem TLK na stacji Lublin. | |
Przeznaczenie lokomotywy | pasażerska |
Przewoźnik | PKP |
Oznaczenie przewoźnika | EP08 |
Producent | Pafawag |
Lata budowy | 1972-1976 |
Liczba członów | 1 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Masa służbowa | 80 ton |
Długość ze zderzakami | 15940 mm |
Szerokość | 3038 mm |
Wysokość | 4343 mm |
Rozstaw osi skrajnych | 11650 mm |
Nacisk osi na szyny | 20 ton |
Średnica kół | 1250 mm |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
System zasilania | 3 kV DC (3000 V prądu stałego) |
Liczba silników | 4 |
Typ silników | EE541c |
Moc ciągła | 2000 kW |
Moc godzinna | 2080 kW (2820 KM) |
Maksymalna siła pociągowa | 25 ton |
Stosunek przekładni | 77:24 |
Prędkość konstrukcyjna | 140 km/h (obniżona do 130 km/h) |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System hamulca | Oerlikon |
System ogrzewania | elektryczny |
założona prędkość eksploatacyjna 160 km/h została zaniżona do wartości 140 km/h, a obecnie do 130 km/h. |
102E(EP08) - polska normalnotorowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w Pafawagu w latach 1972-76. Elektrowozy EP08 powstały w opraciu o lokomotywy EU06 i EU07. Z planowanych 100 sztuk wyprodukowano jedynie 15. Prędkość konstrukcyjna 160 km/h, osiągnięta dzięki zmianie przekładni (77:24 w stosunku do 79:18 w EU06), została obniżona do 140 km/h ze względu na szybsze zużycie materiałów. W czynnym użyciu znajduje się obecnie 9 sztuk EP08. Ósemki można spotkać na linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem, linii kolejowej nr 17 (część trasy Warszawa - Łódź), CMK oraz rzadziej na linii kolejowej nr 9. Prowadzą one pociągi kategorii TLK, a niekiedy kategorii Ex oraz EIC.