Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja) |
(aktualizacja) |
||
| Linia 66: | Linia 66: | ||
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.<br> | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.<br> | ||
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br> | W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br> | ||
| − | + | ||
[[Plik:Lxd2-hp-11-08.jpg|thumb|left]] | [[Plik:Lxd2-hp-11-08.jpg|thumb|left]] | ||
Wersja z 00:40, 30 mar 2012
| L45H 24327 | |
| Rok produkcji | 1981 |
| Stan | sprawny
|
| Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-11 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1981
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
| Rudy | od 2012.01
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| HP-Lxd2-11 | 1981
|
| ' | |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.