Tabor:Lw-00889: Różnice pomiędzy wersjami
m (Zastępowanie tekstu - "\" na "") |
m (PawBot przeniósł stronę Tabor:Lw-00889 na XTabor:Lw-00889, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: Robot przygotowuje aktualizacje oprogramowania) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 08:21, 2 kwi 2019
<<< Kö I
Kö I 4256
Stan: eksponat
Rok produkcji
1934
Producent
Esslingen
Stan
Eksponat
Rok odstawienia
lata 90
Aktualne oznaczenie
Brak
Aktualny rozstaw
1435 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Skansen w Pyskowicach
Kraj stacjonowania
Aktualny typ silnika
Nieznany
Właściciel
Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolei i Organizacji Skansenów w Pyskowicach
Stacjonowanie
Deutsche Reichsbahn | 1934 | - | 1945? |
PKP | 1945? | - | b/d |
Polinova sp. z o.o. Oświęcim Brzezinka | b/d | - | 2006 |
Skansen w Pyskowicach | 2006 | - | nadal |
Rozstaw
1435 mm | od roku produkcji | - | nadal |
Oznaczenie
Kö 0130 | 1934 | - | 1945 |
Lr-xxx | 1945 | - | b/d |
Ls40 | b/d | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa z przedwojennej grupy Kö I, wyprodukowana w zakładach Esslingen w 1934 w serii 3 lokomotyw z silnikiem o mocy 25KM - Kö 0130 - Kö 0132. Przydzielona do Dyrekcji we Wrocławiu DRG Breslau stacjonowała na stacji Głuszyca. Po IIWŚ trafiła do PKP o czym świadczą relikty oznaczeń - "orzełek" i napis P.K.P. W tym okresie lokomotywy spalinowe PKP były oznacza symbolami np Lb czy Lr oraz trzycyfrowym numerem identyfikacyjnym. Nie udało się ustalić oznaczenia Lx-xxx opisywanej lokomotywy ani też czy weszła ona w skład serii SM01 czy też została przekazana do przemysłu przed przenumerowaniem lokomotyw. W zakładzie przemysłowym otrzymała oznaczenie "Ls40" napisane ( niedbale ) farbą na burcie.
Galeria
Źródła