Rm 5: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie)
 
(u)
Linia 1: Linia 1:
'''Rm 5''' (''Odrzucić'') - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy [[menewry|manewrach]] nakazujący odrzucenie przetaczanego [[tabor]]u od [[składu]]u lub [[pojazd trakcyjny|pojazdu trakcyjnego]].
+
'''Rm 5''' (''Odrzucić'') - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy [[menewry|manewrach]] nakazujący odrzucenie przetaczanego [[tabor]]u od [[skład]]u lub [[pojazd trakcyjny|pojazdu trakcyjnego]].
  
 
*Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół
 
*Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół

Wersja z 20:57, 16 kwi 2012

Rm 5 (Odrzucić) - ręczny i słuchowy sygnał podawany przy manewrach nakazujący odrzucenie przetaczanego taboru od składu lub pojazdu trakcyjnego.

  • Dzienny obraz sygnału: chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół
  • Nocny obraz sygnału: latarka sygnałowa z białym światłem poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół
  • Brzmienie sygnału: dwa długie i jeden krótki ton gwizdkiem lub trąbką


Źródło

§94 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)