Z 1wk: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie) |
m (dr tech) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Plik:Z1wk-m|Obraz nadawany przez latarnię mechaniczną | + | Plik:Z1wk-m.jpg|Obraz nadawany przez latarnię mechaniczną |
− | Plik:Z1wk-e|Obraz nadawany przez latarnię elektryczną | + | Plik:Z1wk-e.jpg|Obraz nadawany przez latarnię elektryczną |
</gallery> | </gallery> | ||
Wersja z 12:36, 17 kwi 2012
Z 1wk (Stój, wykolejnica na torze) - sygnał nadawany przez latarnię wykolejnicową informujący, że wykolejnica jest nałożona na tor.
Na wykolejnicach w torach, na których w porze nocnej nie manewruje się lub manewruje się sporadycznie, a oświetlenie zewnętrzne w czasie manewrów zapewnia dobrą widoczność sygnałów, można na zasadach określonych przez zarządcę infrastruktury zamiast latarni używać tarcz nieoświetlonych, nadających takie same sygnały, jak latarnia. Zaleca się, aby tarcze takie były odblaskowe.
- Obraz sygnału nadawanego przez latarnię mechaniczną: kresa pozioma czarna na tle białej okrągłej tarczy
- Obraz sygnału wstecznego nadawanego przez latarnię mechaniczną: dwa mleczne światła ułożone w poziomie
- Obraz sygnału nadawanego przez latarnię elektryczną: dwa punkty świetlne czerwony i biały w poziomie. Latarnie elektryczne nadają jednakowe sygnały do przodu i do tyłu
Źródło
§89 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)