Z2 wk: Różnice pomiędzy wersjami
(dr tech) |
|||
Linia 19: | Linia 19: | ||
§89 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | §89 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami) | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
− | |||
[[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] | [[Kategoria:Sygnały i wskaźniki stosowane w Polsce]] |
Aktualna wersja na dzień 16:56, 17 sty 2013
Z2 wk (Wykolejnica zdjęta z toru) - sygnał nadawany przez latarnię wykolejnicową informujący, że wykolejnica jest zdjęta z toru.
Na wykolejnicach w torach, na których w porze nocnej nie manewruje się lub manewruje się sporadycznie, a oświetlenie zewnętrzne w czasie manewrów zapewnia dobrą widoczność sygnałów, można na zasadach określonych przez zarządcę infrastruktury zamiast latarni używać tarcz nieoświetlonych, nadających takie same sygnały, jak latarnia. Zaleca się, aby tarcze takie były odblaskowe.
- Obraz sygnału nadawanego przez latarnię mechaniczną: kresa pionowa czarna na tle białej okrągłej tarczy
- Obraz sygnału wstecznego nadawanego przez latarnię mechaniczną: dwa mleczne światła ułożone w pionie
- Obraz sygnału nadawanego przez latarnię elektryczną: dwa białe światła ułożone w pionie.
Latarnie elektryczne nadają jednakowy obraz do przodu i do tyłu
Źródło[edytuj]
§89 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)