Tabor:Lw-02018: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(utworzenie rekordu) |
m (uzupełnienie) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|Kolej=Krośniewicka Kolej Dojazdowa | |Kolej=Krośniewicka Kolej Dojazdowa | ||
|Opis=* Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy<ref>{{cytuj pismo | nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan |tytuł = Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe| url = | czasopismo = Świat Kolei| adres czasopisma = | oznaczenie = | wolumin = 99| wydanie = 10/2003| strony = 16-21| data = | rok = | miesiąc = | odpowiedzialność = | wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| issn = 1234-5962 | doi = | doietykieta = | pmid = | oclc = | bibcode = | id = | cytat = | język = | data dostępu = }}</ref> | |Opis=* Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy<ref>{{cytuj pismo | nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan |tytuł = Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe| url = | czasopismo = Świat Kolei| adres czasopisma = | oznaczenie = | wolumin = 99| wydanie = 10/2003| strony = 16-21| data = | rok = | miesiąc = | odpowiedzialność = | wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| issn = 1234-5962 | doi = | doietykieta = | pmid = | oclc = | bibcode = | id = | cytat = | język = | data dostępu = }}</ref> | ||
+ | * Wg informacji zawartych w cytowanym wyżej artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" pojazd zezłomowano w roku 1991 | ||
* Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności | * Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności | ||
* Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony<ref>[[Biblioteka:A-04508]]</ref> | * Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony<ref>[[Biblioteka:A-04508]]</ref> |
Aktualna wersja na dzień 23:43, 8 wrz 2019
<<< 1Aw/M
1Aw/M 3
Stan: złom
Rok produkcji
1965
Producent
WMD Krośniewice
Stan
Złom
Rok złomowania
1993
Ostatnie oznaczenie
MBxd1-163
Ostatni rozstaw
750 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Krośniewice
Kraj stacjonowania
Ostatni typ silnika
Nieznany
Stacjonowanie
Krośniewice | 1965 | - | 1966 |
Zwierzyniec Wąskotorowy | 1966 | - | 1967 |
Jędrzejów Wąskotorowy | 1967 | - | 1968 |
Krośniewice | 1968 | - | 1993 |
Rozstaw
750 mm | 1965 | - | 1993 |
Oznaczenie
Mbxd1-163 | 1965 | - | 1993 |
00380024952-0 | 1974 | - | 1993 |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
- Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy[1]
- Wg informacji zawartych w cytowanym wyżej artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" pojazd zezłomowano w roku 1991
- Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności
- Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony[2]
Galeria
Źródła
- ↑ Bogdan Pokropiński. Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe. „Świat Kolei”. 99 (10/2003), ss. 16-21. Łódź: Emi-Press. ISSN 1234-5962.
- ↑ Biblioteka:A-04508