WLs180: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 24: | Linia 24: | ||
|system_hamulca = Westinghouse | |system_hamulca = Westinghouse | ||
|sterowanie_wielokrotne = brak | |sterowanie_wielokrotne = brak | ||
− | |system_ogrzewania = Ogrzewanie kabiny | + | |system_ogrzewania = Ogrzewanie kabiny wodne. |
|uwagi = | |uwagi = | ||
[[Plik:DSC02780bm2.JPG|290px]] | [[Plik:DSC02780bm2.JPG|290px]] | ||
}} | }} | ||
− | '''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]] | + | '''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu produkcji zakładów "Wola" na licencji firmy Henschel typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb. |
== Lista lokomotyw == | == Lista lokomotyw == |
Wersja z 09:04, 9 mar 2013
Wls180, 803D | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | na PKP Lyd1, w przemyśle Wls180 |
Producent | Zastal |
Lata budowy | 1969-1972 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | 750mm, 785mm, 900mm |
Masa służbowa | 18 t |
Nacisk osi na szyny | ~6 t |
Rozstaw osi skrajnych | 2000 mm |
Średnica kół | 850 mm |
Długość ze zderzakami | 5720 mm |
Szerokość | 2055 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 40,7 kN |
Typ silnika spalinowego | 6R1416 |
Moc znamionowa | 180 KM |
Zapas paliwa | 250 l |
Rodzaj przekładni | mechaniczna |
System hamulca | Westinghouse |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | Ogrzewanie kabiny wodne. |
Wls180 (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach Zastal. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu WLs150, zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu produkcji zakładów "Wola" na licencji firmy Henschel typu 6R1416 o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.
Lista lokomotyw
Obecne/ostatnie oznaczenie | Nr fabr. | Obecny/ostatni prześwit | Rok produkcji | Stan | Stacjonowanie |
---|---|---|---|---|---|
WLs180-01 | 1 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-02 | 2 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-03 | 3 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-04 | 4 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-4 | 5 | 750 mm | 1969 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-6 | 6 | 750 mm | 1970 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-07 | 7 | 785 mm | 1970 | odstawiony | Strzybnica |
WLs180-08 | 8 | 785 mm | 1970 | złom | |
WLs180-09 | 9 | 785 mm | 1970 | złom | |
WLs180-10 | 10 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-11 | 11 | 785 mm | 1971 | odstawiony | Firma TABOR |
WLs180-12 | 12 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-13 | 13 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-14 | 14 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-15 | 15 | 785 mm | 1971 | sprawny | Rudy |
WLs180-16 | 16 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-17 | 17 | 785 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-251 | 18 | 750 mm | 1971 | sprawny | Iłża |
Lyd1-252 | 19 | 750 mm | 1971 | sprawny | Starachowice Wsch. Wąsk. |
WLs180-20 | 20 | 750 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-253 | 21 | 750 mm | 1971 | sprawny | Pleszew Wąsk. |
Lyd1-254 | 22 | 750 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-255 | 23 | 750 mm | 1971 | sprawny | Pleszew Wąsk. |
WLs180-24 | 24 | 750 mm | 1971 | złom | |
WLs180-25 | 25 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-26 | 26 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-27 | 27 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-28 | 28 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-29 | 29 | 785 mm | 1971 | odstawiony | Strzybnica |
WLs180-30 | 30 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-31 | 31 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-32 | 32 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-33 | 33 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-34 | 34 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-35 | 35 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-36 | 36 | 785 mm | 1972 | sprawny | Rudy |
WLs180-37 | 37 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-38 | 38 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-39 | 39 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-1 | 40 | 750 mm | 1972 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-41 | 41 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-42 | 42 | 785 mm | 1972 | odstawiony | Firma TABOR |
WLs180-43 | 43 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-44 | 44 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-45 | 45 | 750 mm | 1972 | złom | |
WLs180-46 | 46 | 750 mm | 1972 | sprawny | BKL Cisna |
Lyd1-256 | 47 | 750 mm | 1972 | złom |