Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzenie strony)
 
m (dr tech)
Linia 9: Linia 9:
  
 
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.
 
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.
 +
 +
 +
{{Przypisy}}

Wersja z 07:13, 23 mar 2013

Przestrzeń berneńska - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony [1].


Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.

W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.

Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.

Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.


Przypisy

  1. >Encyklopedia PWN ([[język polski |pol. ]] ). [dostęp 2013-03-23].