Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzenie strony) |
m (dr tech) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN. | Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} |
Wersja z 07:13, 23 mar 2013
Przestrzeń berneńska - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony [1].
Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.
W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.
Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.
Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.
Przypisy
- ↑ >Encyklopedia PWN ([[język polski |pol. ]] ). [dostęp 2013-03-23].