Przestrzeń berneńska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
m (dr tech)
Linia 1: Linia 1:
'''Przestrzeń berneńska''' - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony <ref>>{{cytuj stronę | url = http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3876432| tytuł = Encyklopedia PWN| data dostępu = 2013-03-23| autor = | opublikowany = | praca = | data = | język = pl}}</ref>.
+
'''Przestrzeń berneńska''' - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony <ref>{{cytuj stronę | url = http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3876432| tytuł = Encyklopedia PWN| data dostępu = 2013-03-23| autor = | opublikowany = | praca = | data = | język = }}</ref>.
  
  

Wersja z 07:14, 23 mar 2013

Przestrzeń berneńska - wolna przestrzeń przed czołem pojazdu szynowego, w której nie mogą znajdować się żadne części taboru, stanowiąca bezpieczne miejsce dla pracownika spinającego wagony [1].


Przestrzeń ta powinna być wolne od części stałych. W związku z tym wymaganiem części składowe mechanizmu sprzęgającego powinny się w położeniu bocznym względem jego linii środkowej.

W przestrzeni tej mogą znajdować się kable połączeniowe i węże elastyczne, jak również elastyczne odkształcalne elementy przejść. Pod zderzakami nie powinny znajdować się żadne urządzenia, które utrudniałyby dostęp do omawianej przestrzeni.

Jeżeli zainstalowany został kombinowany sprzęg samoczynny i sprzęg śrubowy, dopuszczalne jest, aby głowica sprzęgu automatycznego wchodziła z lewej strony w przestrzeń berneńską gdy jest on schowany i gdy używany jest sprzęg śrubowy.

Pod każdym zderzakiem powinna znajdować się się poręcz wytrzymująca siłę 1,5 kN.


Przypisy

  1. Encyklopedia PWN. [dostęp 2013-03-23].