Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|rok_odstawienia = | |rok_odstawienia = | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
− | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 |
|obecne_stacjonowanie = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]] | |obecne_stacjonowanie = [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW Sochaczew]] | ||
|typ_silnika = [[silnik 5DSR150|5DSR150]] Wola | |typ_silnika = [[silnik 5DSR150|5DSR150]] Wola | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
|1_oznaczenie = [[Wls150]]-7208 (?) | |1_oznaczenie = [[Wls150]]-7208 (?) | ||
|1_rok = 1966-1968 | |1_rok = 1966-1968 | ||
− | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | |2_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 |
|2_rok = od 1968 | |2_rok = od 1968 | ||
|3_oznaczenie = | |3_oznaczenie = | ||
Linia 64: | Linia 64: | ||
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. | Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]. | ||
− | [[Plik:AA001cm.jpg|thumb|left|290px|20.07.2002 - [[Oznaczenia taboru PKP ( | + | [[Plik:AA001cm.jpg|thumb|left|290px|20.07.2002 - [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]]-226 w [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie|MKW w Sochaczewie]]]]. |
{{Clear}} | {{Clear}} | ||
Wersja z 20:41, 6 kwi 2013
Wls150 7208 | |
Rok produkcji | 1966 |
Stan | sprawna
|
Obecne oznaczenie | Lyd1-226 |
Miejsce obecnego stacjonowania | MKW Sochaczew |
Obecny (ostatni) typ silnika | 5DSR150 Wola |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785mm | 1966 |
750mm | 1968
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Boruszowickie Zakłady Papiernicze, Boruszowice | 1966-ok.1968*** |
Huty Cynku Miasteczko Śląskie | ok.1968*** |
Kazimierza Wielka | 1968-1974 |
Karczmiska | 1974-1978 |
Kazimierza Wielka | 1978-1985 |
MKW Sochaczew | od 1985
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Wls150-7208 (?) | 1966-1968 |
Lyd1-226 | od 1968
|
' |
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226**. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
.
Źródła
- http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50818
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)
- http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html